Ellie78 og lille Mini Skrevet 28. juli 2010 #1 Skrevet 28. juli 2010 Mini er straks 8 uker og får nå kun mme. De siste dagene har hun begynt å gråte mens hun spiser og vil ikke ha hele flaska. Til vanlig tar hun alltid 130 ml. Eneste som hjelper er å ha henne oppreist og så fort vi begynner å snu henne for å legge henne på armen, så setter hun igang som besatt. Skjønner bare ikke hva det kan være...
NostraStoria Skrevet 28. juli 2010 #2 Skrevet 28. juli 2010 Har vært der selv! Så fant vi ut at kanskje mini var frustrert fordi at melken ikke kom fort nok ut? Nyfødt tutten til flaska har vel bare 1 hull, prøv å kjøpt tutt med flere hull i så kan det være at hun slipper å anstrenge seg så mye når hun drikker! Var løsningen her i hus! Vår lille gutt vil helst ligge mot venstre når han drikker aner ikke hvorfor. Så matestilling kan også være en faktor.
Ellie78 og lille Mini Skrevet 28. juli 2010 Forfatter #3 Skrevet 28. juli 2010 Vi prøvde Level 2 smokken til Dr Browns men det gikk rett i vranga :S Jeg gir hun alltid flaske på venstre armen og pappan på høyre sida men går like galt hver gang nå. Hun er så rar for når vi tar henne opp på skulderen så blir det stille og alt er bra. Men heller vi henne litt ned mot armen lissom, så blir det hyl og skrik og hun vil ikke suge på flaska en gang....prøver 20 ganger for at hun hvertfall ska spise halvparten da. Nå spiste hun 70 ml og har slokna på sofaen. Blir jo litt stressa for at hun ikke får i seg nok da...
NostraStoria Skrevet 28. juli 2010 #4 Skrevet 28. juli 2010 Kan gå i vranga helt i starten da de ikke er vandt til at det kommer så mye melk ut om gangen. Derfor pleide vi å pause mini med flaska slik at han ikke slukte det i seg og fikk for mye på en gang. Har dere prøvd å la henne ligge på sofaen f.eks og drikke? Vår liker ikke å bli holdt når han drikker...skal helst ligge. Hvis ikke nekter han å drikke. Så lenge hun har normal vektøkning hadde jeg ikk uroet meg for om hun fikk nok da de vanligvis regulerer det godt selv. Kommer ikke på flere tips! Håper dere finner ut av det.
Ellie78 og lille Mini Skrevet 28. juli 2010 Forfatter #5 Skrevet 28. juli 2010 Det kan vi prøve neste gang, å legge henne på sofan ja! Tenkte vi sku dra å veie henne om en ukes tid og se hvor mye hun har lagt på seg siste 14 dagene. Blir så vippet av pinnen når det dukker opp sånne ting som før aldri har vært noe problem. Tenker og tenker og tenker og jeg skjønner jo fint lite....blir jo bare enda mere stresset når hun skriker som værst og....
❤️Ønskebarn1&2❤️ Skrevet 28. juli 2010 #6 Skrevet 28. juli 2010 Hun har ikke vondt i rygg eller nakke da? Det hadde mini når hun var rundt to måneder. Var bare grining når jeg skulle amme. Var helt forferdelig når jeg ikke fikk i henne nok mat. Gikk til kiropraktor og problemet var løst :-)
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 29. juli 2010 #7 Skrevet 29. juli 2010 Har hatt akkurat samme problem og spurte om det samme her inne:) Her gikk det over av seg selv etter en ukes tid så slapp å tenke noe mer på det:) Mini er veldig avhengig av varm melk da, så blir den for kald så må jeg varme den opp..
abella Skrevet 29. juli 2010 #8 Skrevet 29. juli 2010 Knerten gråt/skrek ofte når han fikk flaske i den alderen. Det var faktisk så ille at jeg måtte ta han med til en barnelege. Hun mente at han var plaget av refluks. Det er en vanlig tilstand, men noen er mer plaget enn andre. Vi begynte å holde han mer oppreist når han skulle spise og det hjalp for da ble han ikke så plaget av sure oppstøt. Holdt han også oppreist en liten stund etter mat, og da sluttet han faktisk helt med gråtinga.
dodo Skrevet 29. juli 2010 #9 Skrevet 29. juli 2010 Sånn var jenta vår også. Det hjalp å mate henne i vippestolen faktisk.
Ellie78 og lille Mini Skrevet 29. juli 2010 Forfatter #10 Skrevet 29. juli 2010 Vi skal til fysioterapauten på helsestasjonen neste uke, så tenkte å spørre henne om evt kiropraktor. Mini har fram til nå vært veldig glad i å bare ligge på den ene sida si og kun se den veien. Så vi har i det siste alltid lagt hun på den andre da, også ved stellebordet har vi gjort det mere interessant på den sida hun ikke liker å ligge på. Ser ut til å fungere greit med å få oppmerksomheten hennes den veien! Kjøpte sånn speil på Barnas Hus som hadde vunnet noen priser i nederland. Dyre dommer for lommeboka men nå ser hun masse i det og prater når hun ligger der så det er jo supert Men jeg spør bare hun fysiodama om hun kan sjekke extra nøye mtp nakken og ryggen og evt henvise oss videre. Men må si jeg syns hun småsurver ofte ila dagen, og når hun sover litt virker hun ubekvem og styrer masse med armer og ben. I natt har hun kavet så mye at til morran i dag så jeg at håret på bakhodet hennes hadde tovet seg i floker! :S Når hun driver å lager trykkelyder tar jeg henne med på badet og hjelper henne med å få bæsjet. Tar bena opp mot magen og sykler litt. Kan ikke huske sist han faktisk bæsja rett i bleia uten hjelp. Men helsesøster sa jeg bare skulle øke på med malt og litt laktulose..... Er det ikke det ene så er det det andre....og fortvilelsen øker bare på. Vil jo så gjerne at hun skal ha det bra, kunne slappe litt av, sove godt og spise rolig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå