Gå til innhold

Dere som ammer barn som har begynt med fast føde

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte ammer du? Og når, før eller etter måltidet? Hvis du ammer før, hvor land tid tar det før du gir grøten/middagen? Jeg tror jeg ammet de to eldste først og så fikk de grøt eller middag, men det er 5 år siden sist så jeg husker ikke helt hvordan jeg gjorde det! Minste er nå 7 mnd og får et halvt 4 mnd glass til lunch og et grøtmåltid til kvelds, ca 100 ml veske. Ammer om natta, og det plager med ikke så jeg har ikke tenkt å slutte med det! Men da er han ikke sulten til frokost, så han får bare pupp da. Men han er egentlig ikke sulten til lunch i 12-13 tiden heller...Orker i alle fall ikke mer en et halvt sånn lite glass. Grøten om kvelden går som regel greit. Jeg ammer først, kun fra ene siden, og så lar jeg det gå en halv time til en time før jeg gir grøt/middag. Men jeg tror ikke han rekker å bli skikkelig sulten igjen før neste måltid....Vil gjerne høre hvordan dere gjør det med amming i kombinasjon med mat!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde samme problemet med Olivia. Så jeg ammer ikke. Hun får pupp i senga vår om morgenen som kos så en halvtime senere får hun en porsjon grøt. Og til grøten får hun vann å drikke eller appelsinjuice utblandet 50/50 med vann.

2-3 timer senere får hun en yogurt eller fruktmos, da også vann å drikke. 2-3 timer senere grøt/middag

om kvelden grøt halvtime senere først pupp også 150-200 ml mme.

Skrevet

min får mat når han våkner etter en lur, så får han melk av meg før han legger seg igjen. Gjør jeg det motsatt så er han for trøtt for fast føde før han legger seg igjen, og da blir det bare mm :)

Skrevet

Hei! Lillegutt her er 6,5 mnd og mindre og mindre interessert i puppen på dagtid, men prøver å tilby han etter hvert måltid med fast føde. Han får pupp som tidlig frokost, så grøt, så ammer jeg han rett før hans første lur, så får han lunsj og han ammes etterpå før sin andre lur. Evt får han pupp etter den om den er lang, som i dag på 2,5 timer.. I

kke så lett å få i han morsmelk, så prøver å tilby ofte så han får i seg noe iallefall.. Så får han pupp 1 t. før og rett etter kveldsgrøten.. I natt sov han fra 19 til 05 uten mat med den oppskriften, så er spent på om det kan gjenta seg i dag. Avvenner ham pupp om natten nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...