Indigo 08-10-13 Skrevet 28. juli 2010 #1 Skrevet 28. juli 2010 Vet dere hvordan baby ligger? Og hvor kjennes sparkene? Lillegutt sparker stort sett ut mot høyre side av magen, kjennes ut som at ryggen er på venstre side, og jeg håper at hodet ligger ned.. siden forrige fødsel var sete prøver jeg å følge litt ekstra med på hvordan han ligger..
lykkelig med2 gutter Skrevet 29. juli 2010 #2 Skrevet 29. juli 2010 min pode ligger med hode nede og føttene ut til høyre. han har nok ikke rørt seg så veldig mye, fordi han har det ganske trangt nede ved hode... morkaka ligger foran og holder han på plass på en måte. jeg fikk nesten litt klaus når jeg så UL-bildene. Jordmor vil jo kunne kjenne det nå, om hode ligger nede mener jeg.
K ♥ tærten Skrevet 29. juli 2010 #3 Skrevet 29. juli 2010 Min har ligget i seteleie hele tiden og jeg fikk derfor nesten litt sjokk når jeg var hos legen på tirsdag og han plutselig har snudd seg - og det uten at jeg egentlig har kjent det. Var så overbevist om at DET ville jeg kjenne. Han har ryggen ut på venstre og beina på høyre side. Dette hadde han i sete også, så sparkene er helt identiske nå som da han satt i sete. Det eneste jeg kjenner forskjell på er at han stikker rompa en del ut av magen nå så ser plutselig den kulen komme ut på venstre side.
Indigo 08-10-13 Skrevet 29. juli 2010 Forfatter #4 Skrevet 29. juli 2010 Høres likt ut som gutten min da. Han har ligget m hodet ned de siste par kontrollene. Og sparkene og bevegelsene har vært likt siden.. Kjenner forresten også en del spark oppover, og noen ganger til venstre. Men har kjent spark nedover mot bekken også, så tolker det som at han fortsatt har plass til å drive å snu seg på. Derfor jeg var litt nysgjerrig på hvor dere kjenner spark, dere som vet leie.. Jordmor har forresten visst meg hvordan jeg skal kjenne etter om hodet ligger ned, men føler meg ikke helt konfortabel med å drive å sjekke det i tide og utide. Føler jeg plager babyen.. Får håpe at gutten din holder seg i hodeleie nå Håpefulle K!!! Har du tenkt på hva du gjør om det ligger an til setefødsel?
Gjest poäng Skrevet 29. juli 2010 #5 Skrevet 29. juli 2010 Han snur seg frem og tilbake for hver kontroll jeg er på (er på ul hver tredje uke, så jeg får jo sett med egne øyne hvordan han ligger), men nå tror jeg at han har hodet ned. Magen har sunket og jeg kjenner mest spark ut på min høyre side. Da han hadde rompa ned, så hadde jeg høy mage, vondt i ribbeina og spark ned i bekkenbunnen. Kjentes hvertfall sånn ut, plutselig ble jeg nemlig akutt tissetrengt... Ryggen antar jeg er på min venstre side, siden jeg kjenner sparkene på den høyre. Jeg er i uke 36.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå