Mm2010 Skrevet 28. juli 2010 #1 Skrevet 28. juli 2010 Litt usikker på hvor jeg skulle legge dette spørsmålet, men prøver her og håper noen erfarne flaskemammaer kan svare meg. Har en liten gutt på 3 uker så er rimelig fersk i dette. Har måttet gi morsmelkerstatning og har fått anbefalt å gi litt malt i melken for å forhindre magesmerter. Bruker en teskje på en liter vann. Spørsmålet mitt er: Er det vanlig at det kommer en del skum i melken/vannet? Kan det være malten som gjør at det skummer? Vasker flaskene med zalo såpevann og skyller dem godt etter bruk før eg steriliserer dem. Men plutselig ble eg super bekymret om jeg kanskje ikke skyldte såpen godt nok bort siden det kom så mye skum. Uff er super redd for alt og håper virkelig ikke eg har gitt gutten min melk med såpe rester i. Uff håper noen kan berolige meg og si at det er normalt med skum i morsmelkerstatningen. Takker på forhånd for alle svar
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 28. juli 2010 #2 Skrevet 28. juli 2010 Hei. Vet ikke om du har fått svar på dette på andre forum. Jeg har ikke gitt morsmelkserstatning, men etter at vi sluttet å amme gikk vi over på Nan3 som er tilskuddsmelk. Og ja, det blir masse skum i flaskene når jeg rister flaska for å løse opp pulveret Så det er sikkert normalt
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 28. juli 2010 #3 Skrevet 28. juli 2010 Litt skum er helt normalt, uansett om man bruker malt eller ikke (mener jeg å huske ihvertfall, begynner å bli en stund siden vi brukte MME nå Men spør heller her, de har sikkert dette litt mer friskt i minne; http://www.dinbaby.com/forum/messagelist/3003 (småtroll 0-1 år) Ellers, grattis så mye med den lille, og dette m flasker går bare lettere og lettere for hver dag som går=)
Mm2010 Skrevet 29. juli 2010 Forfatter #4 Skrevet 29. juli 2010 Tusen takk for svar. Kjenner at eg kan puste litt lettet ut nå ja Uff skal ikke være lett å være førstegangs mamma.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå