Gå til innhold

Sjekke modning selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste i et innlegg her om at det var en som hadde sjekket modning selv, eller mannen hadde gjort det.. finner ikke innlegget igjen, og lurer på hvordan man gjør dette. Jeg klarer nok ikke å gjøre det for jeg klarer knapt å tørke meg etter dobesøk, men sambo skulle jammen fått lov, hihi :).. Noen som vet hvordan, og hva man kjenner etter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*Vask hendene,klipp neglene å VÆR FORSIKTIG*

Bruk langefingeren..Før fingeren forsiktig oppover å kjenn etter noe som minner om enden på en ballong(gummistrikk med en tynn hinne inni).

Denne befinner seg somoftes før uke 38 på høyre eller venstre side ca en fingerlengde oppi.

Etter som ukene går vil denne synke å befinne seg mer sentrert å komme nedover å bli lettere å finne.

Om du ikke har åpning vil en kun finne en tapp som ikke har åpnet seg ennå.

Om du har 1 cm åpning vil du kunne kjenne dette.

Du kan finne ut om livmorhalsen er moden,sentrert,myk å evt hvor mange cm man er åpen.

Det anbefales ikke å gjøre dette selv å dette skal egentlig gjøres av en jordmor/spesialist på sykehuset.

Det er vanlig med litt småblødninger eller kynnere etter en sjekk.

(selv om jeg skrev dette nå vil jeg oppfordre deg på det sterkeste å kontakte sykehuset for en sjekk siden det er lett å pådra seg infeksjoner eller irritere livmorhalsen nært termin)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...