Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 28. juli 2010 #2 Skrevet 28. juli 2010 Jepp, bare at vesla er 11 mnd. Har prøvd så godt som alt, og da mener jeg alt! "Sovemedisin" på resept fra legen har i perioder gitt litt roligere kvelder og netter, men våkner fortsatt litt hver kveld og natt.
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 28. juli 2010 #3 Skrevet 28. juli 2010 hehe, de elste mine sov ikke en hel natt før de var over 4 år :-\ men har nå et fantastisk sove hjerte de er 6 nå vil råde deg til å få sjekka h*n hos legen, mange barn med barne astma som sliter med å finne roen evt sove lengre perioder på ryggen. fant ut av at mine hadde astma, fikk medisiner å vips så sov de! urtolig men sant! samme har flere av mine venninner slitt med det samme også de har fått diagnosen barneastma på sine barn å medisinene har hjulpet mirakuløst på nattesøvnen!
nea80 Skrevet 28. juli 2010 #4 Skrevet 28. juli 2010 Den "beste" natta mi frøken på 10 mnd har hatt, var natt til i dag - la seg kl.19.30, måtte ikke inn å gi henne smokken èn eneste gang i løpet av kvelden(!). Hun våknet ca tolv og etter 4 forsøk på å legge henne ned, tok jeg henne over i vår seng. Våken for mat 6.15, sovnet igjen og var klar for en ny dag kl.7. \o/ Det normale er at vi må inn et par ganger før vi legger oss, og i løpet av natta er hun våken 1-3 ganger hvor hun enten gråter/sutrer eller sitter lys våken og prater (i alt fra 10-90min). Og jeg er veldig innstilt på at hun aaaldri kommer til å sove en hel natt!
Overraskelsen Skrevet 28. juli 2010 #5 Skrevet 28. juli 2010 Gutten vår våkner minst en gang hver natt han og, men roes raskt med vann og smokk. Han er et år om halvannen uke. Men, jeg ser en positiv utvikling, og velger å se lyst på det. Plages ikke så veldig av å måtte opp en gang i løpet av natta - sover sjelden mer en 5 t i strekk selv; må opp og tisse ;-) Men, jeg har ikke begynt å jobbe ennå, da. Er velsignet med å være lærer. Vi får se hva jeg mener om søvnmønsteret hans om et par måneders tid...
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 28. juli 2010 #6 Skrevet 28. juli 2010 Hvis det er noen trøst; jenta mi begynte ikke å sove natta rundt før hun ble 1,5 år...Hadde såklart netter innimellom der hun klinket til og sov rundt før den tid også, men stabil nattesøvn uten noen oppvåkninger i det hele tatt fikk vi ikke før hun ble ca 1,5 år og vi kuttet ut dagblunden.. (ved sykdom osv våkner hun fortsatt, men sånn er det vel bare dessverre m små barn;)
Luftig med nr2 på vei*Høygrav* Skrevet 29. juli 2010 #7 Skrevet 29. juli 2010 Jepp, er samme her. Poden er 11 mnd, men har til dags dato ikke sovet lenger enn 4 timer tilsammen. Legger han 1900 og står opp mellom 5-6, og imellom der har han spist minst tre ganger og har som oftest en våkeperiode på en times tid i 2-3 tiden. SINNSYKT slitsom!!
...gull... Skrevet 29. juli 2010 #8 Skrevet 29. juli 2010 min er bare 9 mnd, og sov 8 timer i strekk frem til han var 3 mnd, deretter gikk det nedover. jeg er alene me mini og bestemte meg for at nok var nok og han ble satt på det som så fint her inne kalt skrikekur. altså, vi synger noen sanger, deretter går jeg ut for så og gå inn etter 6 min. og gjøre det helt til han sovner. 1 dagen tok det 1 time, dagen etter 10 min og nå 3 minutter. han er fremdeles våken noen ganger i løpet av kvelden og natten men da er det stortsett bare å gi han smokken. blir han mer våken blir det samme rutine som med leggingen, men kanskje 4 minutter mellom hver gang jeg går inn. noen oppvåkninger må man regne med, men det er viktig for barnet at det kan finne roen og sovne selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå