Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går var jeg bare kafé og kino med en venninne, og akkurat da vi hadde gått hvert til vårt merket jeg at det flimret litt foran øynene. Tenkte det kanskje var det at jeg hadde sittet i en kinosal i timesvis, men innen jeg nådde inngangsdøren var jeg helt kliss gjennomvåt av svette og det svartnet helt. Måtte virkelig ta meg sammen for å ikke besvime. Var helt kritt hvit i ansiktet og skalv. Klarte på finurlig vis å tenke klart oppi det hele og spiste mye rart i kjøleskapet - halvt liggende - i tilfellet det var blodsukkeret. Men tydeligvis ikke. Holdt på sånn en halvtimes tid, halvt besvimt, og fikk heldigvis ringt søsteren min som var våken. Mens hun var på vei opp til meg for å sitte "sykevakt" snakket jeg med sykehuset. De mente det kunne være blodtrykksfall. Men det var nærmest illebefinnene i min mening, veldig sterkt og plutselig. Og det skjedde to ganger etter hverandre, siste gang etter jeg hadde spist. Har vært på sykehuset i dag for å sjekke ståa, men eneste de kommer frem til er at jeg har lavt blodtrykk. Men det jeg spurte om det var normalt med sånne type "anfall", sa legen a, nei, det var det jo ikke.

Nå er jeg alene hjemme i to dager, så må vel holde meg innendørs og fullstendig i ro for å unngå en ny episode. Er det noen som har opplevd liknende? Tåler man virkelig så lite?? Er sykemeldt og har vært det lenge (for å forhindre svangerskapsforgiftning som jeg fikk sist), men synes ikke det å gå på kino er å stresse så fælt heller ... Jeg er i uke 34 nå.

Vet ikke helt hva jeg vil med innlegget, men var ganske skremmende natt. Sitter her og føler meg bakfull, og med kun fire timers søvn på samvittigheten ... Ugh!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har også opplevd slike blodtrykksfall der alt bare brått blir helt svart, og alt går rundt, og etterpå blir jeg helt skjelven og blek.

Du må huske på at du satt lenge i ro i kinosalen, også resier man seg brått opp, og da har nok blodtrykket ditt ikke klart å holde seg slik det skal. Samme når man spiser, så får blodet noe å jobbe med. Hadde masse blodtrykksfall i første trimester etter middag, der jeg skalv og frøs.

Ja, det er veldig ekkelt, men ikke noe farlig, så lenge man ikke besvimer og slår hodet sitt da. Du burde sette deg ned og puste rolig neste gang du kjenner at det kommer, og ikke bite tenne sammen og fortsette å gå.

Prøv å få deg litt søvn og ikke stress, det er det beste rådet jeg kan gi. Hvile er bra:)

Får håpe det ikke skjer flere ganger!

Skrevet

Takk for svar:)

Ja, det virker som å ta det med ro er oppskriften. Og det er jo ikke det verste:) Skal benke meg foran tv-en med dynen resten av dagen, herlig:)

Skrevet

Var veldig mye plaget av sånne blodtrykksfall i forrige svangerskap. Spesielt når jeg måtte opp tidlig om morgenen eller hadde sovet veldig dårlig. Besvimte på jobb en gang også. Nå får jeg det kun om det er lenge siden jeg har spist. Mitt råd er å få nok søvn, drikke mye og spise jevnlig. Det er ikke farlig hverken for deg eller barnet, og lavt blodtrykk er bra for graviditeten men forferdelig ubehagelig for oss.

Skrevet

heihei. jeg har det også sånn, har hatt det fra uke 15 ca, å er nå i uke 32. ble sykemeldt pga dette, men fikk aldri noe mer svar enn at det er blodtrykksfall. her må jeg holde meg inne hele dagen, har hatt alt for mange besvimelser både når jeg jobbet, handlet på butikken, el gikk tur med hunden. jeg har det fortsatt sånn, å må rett å slett ikke gå ut alene. håper det var bare denne ene gangen i ditt tilfelle, for det er ikke gøy å ha det sånn, lykke til, å ha alltid noe å drikke å vesken, å for all del sett deg ned vis du føler det svimler. dette har jeg erfart!!! har gått rett i bakken noen ganger å slått meg skikkelig, så nå setter jeg meg rett ned, om det så er mitt på gaten, el midt i butikken!!! hehe lykke til!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...