Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei du. Hvordan går det med deg?

Skal du i gang med nytt forsøk snart?

Vi er i gang med vårt siste forsøk på Medicus, føler meg usikker på at vi skal få det til denne gangen, men vi gjør et forsøk. Langt regime denne gangen, så jeg er spent på om det vil hjelpe.

Hvor er du i prosessen nå? Hadde vel to forsøk igjen på Hausken?

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142134621-mk73/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, kjærevene!

Så trivelig at du roper på meg :-) Det var kos :-)

Tja, her ble det en ekstra lang pause etter det forrige forsøket som ble negativt i mai. Vi ba om en ekstra gjennomgang hos Hausken og fikk det 7.juni. Da ble vi enige om noen tiltak før vi går videre (har igjen et ordinært og et fryseforsøk med to fine blastocyster).

Samboeren går på en 8 ukers antibiotikakur for å være helt sikker på at det ikke finnes noen problemer igjen etter prostatitt for en god del år siden. Jeg går nå fast på Prednisolon frem mot neste forsøk, og har begynt på Metformin. I tillegg skal jeg ta en ny laparoskopi for sikre at det ikke er blitt ny/mer endometriose siden sist sjekk i 2006. Så ble det dessverre litt kluss med henvisningen fra Hausken, men nå er vi "on track" igjen, og jeg har vært til konsultasjon på Riksen. Så nå venter jeg på innkalling med time til inngrepet. Regner med at det blir om 4-6 uker, kanskje lengre pga at det nå har vært sommerferie - uansett håper jeg det er i boks i løpet av september. Så blir det forsøk så snart det er anbefalt av Hausken.

Godt å høre at dere er igang igjen. Har du bare hatt korte regimer før? Da kan det hende at langt regime er det som skal til... Har du hatt endometriose? Jeg skal nok følge med på hvordan det går med deg. Når regner dere med uttak?Jeg håper virkelig det går i boks for dere denne gangen, Kjærevene!

Klemmer til deg

M

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142134621-mk73/#findComment-142136818
Del på andre sider

Hei igjen.

Dere har virkelig en grundig kur denne gangen, så bra for dere. Det høres skikkelig bra ut, det virker som Hausken tar dere på alvor, og det føles nå bestandig godt.

Jeg hadde trodd at det er godt for kroppen med litt pause og, så du skal se at det blir mange og gode egg ut av dette, og små spirer som sitter helt inn!!

Motet er bra? Håper det, jeg unner dere virkelig et positivt resultat som forblir slik i 9 mnd.

Jeg hadde langt regime når jeg ble gravid, men jeg er usikker på om det var mulig med korte regimer den gangen. Denne endring fra kort til langt regime er vel eneste forskjellen vi har hatt i løpet av tre forsøk, pluss at jeg har mast meg til albyl-e i tillegg. Legen sier at det har ingen effekt, og at alle disse tilleggsmedisinene folk tar ikke har påvist vitenskapelig å vise seg bedre, ergo trenger jeg de ikke. Kjenner jeg blir litt forvirret/frustrert over dette, for det er jo mange som får forskjellig som faktisk blir gravide. Jeg skjønner at det ikke kan bevises at det var den ekstra medisinen som gjorde utslaget, men en ting er jo sikkert, og det er at troen på at det virker, virker.

Er for tiden litt matt og slapp i troen kjenner jeg. Har akkurat fått vite at min svigerinne igjen er gravid. De sier det både hun og mannen, det skjer med en gang vi slutter med pillen, altså de rekker ikke prøve mer en en gang. Av og til klarer jeg ikke la være å synes at dette er urettferdig, de venter sitt tredje og er knapt 30 år.

Jeg vet jo godt selv at ¨sånn er livet, folk blir jo gravide og får barn rundt meg hele tiden, men av og til kjennes det mere sårt. Sikkert pga at vi er i gang med siste forsøket vårt.

Håper du holder meg oppdatert på hvor du/dere er i prosessen.

Jeg har aldri fått påvist endo, men jeg tror selv jeg er på grensen mtp pco.

Er ikke overvektig, men har lange sykluser som også er uregelmessige, kviser og økt hårvekst. Mener å ha lest at dette kan være symptomer.

Masse lykke til videre!

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142134621-mk73/#findComment-142137529
Del på andre sider

Ville bare svare deg før vi drar på ferie imorgen :-)

Motet er bra, jeg har ikke gitt opp. Med de korte regimene er forsøkene så enkle for meg, og jeg er såpass vant til de negative resultatene, at det egentlig går ganske fint. Jeg kunne gjerne gått på en 3pk til hvis vi ikke kommer imål med de forsøkene vi har kjøpt, men det tror jeg ikke samboeren går med på. Da vil nok han heller sette pengene i adopsjon, tror jeg.

Det er helt sikkert bare bra for kroppen med litt ekstra pause, selv om jeg gjerne bare skulle kommet videre. Jeg begynner å kjenne litt på alderen, må jeg si. Hadde jo ønsket oss to barn, men det begynner jo å ha gått mye tid nå. Vi får se.

Når det gjelder tilleggsmedisinene, så er det nok riktig at det ikke er vitenskapelig bevist at mange av dem har effekt - men det betyr ikke at de ikke virker. Slik er det jo med alle medisiner inntil det er gjort nok forskning på bruken av dem. At effekten ikke er bevist, kan ikke tolkes som bevis på at de ikke har effekt, det vet legene også... Det var en av grunnene til at vi valgte Hausken nå - de er villige til å prøve ut flere ting enn mange av de andre klinikkene.

Jeg skjønner hva du mener mhp andre som blir gravide. Heldigvis har jeg aldri hatt problemer med å glede meg når andre blir gravide - men jeg synes jo at det er urettferdig ofte likevel...

Jeg har også PCO-tendensen, kviser, historie med overvekt, kiloene legger seg rundt magen, mye hårvekst. Derfor satte Hausken meg på Metformin.

Ja, jeg skal holde deg oppdatert - takk det samme, kjærevene :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142134621-mk73/#findComment-142140500
Del på andre sider

Hei igjen!

Metformin, da er vel en medisin som diabetikere bruker?

Hvorfor skal det hjelpe ift PCO??

Jeg har ikke fått påvist PCO av leger, alle blodprøver motsier det, men som du skriver, jeg har mange andre symptomer som kan tyde på det.

Vi er uforklarlige barnløse, finner ikke noe galt med noen av oss. Det er nesten frustrerende, jeg hadde syntes det var godt å ha en diagnose, da hadde vi visst mere om hva som skal til.

Jeg kjenner også alderen tynge litt, og jeg og min mann er nå i utgangspunktet enige om at går det ikke på dette forsøket er det nok. Men jeg kjenner at når jeg nå igjen har startet på denne karusellen er det litt vanskelig å akseptere at nå er det slutt.

Vi tenkte på Hausken klinikken når vi skulle starte på igjen, men valgte Medicus kun pga reisetid.

De er hyggelige og helt sikkert kjempeflinke, men jeg angrer litt nå at vi ikke gikk for Hausken. Men det er bare dumt av meg, for hadde vi blitt gravide hos Medicus hadde jeg aldri tenkt slik. Men jeg sitter også med et inntrykk av at Hausken bruker ulike tilnærminger mer enn andre. Jeg fikk ikke noe annet regime gang nr 2 på Medicus, ingen forskjell på noe, ingen ekstra medisin. Men denne gangen altså langt regime og Albyl E.

Har dere noen gang prøvd pergo?

Masse lykke til, begynner straks på sprøyter jeg nå, gruer meg litt, for jeg blir så trøtt og plaget med hodepine av de. Men det er jo ikke mange dagene på de da, så jeg står nok over!!

Vi snakkes!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142134621-mk73/#findComment-142145134
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...