Frøya79 - dobbel glede :-) Skrevet 28. juli 2010 #1 Skrevet 28. juli 2010 Er på vei inn i min 11.pp, og sitter her med migrene på 2 dagen... Om ikke skuffelsen over at det ikke lyktes var stor nok, må jeg slite med migrene hver måned. Har to skjønne unger, men vi har hatt lyst på en til i nesten to år nå (men av div. grunner kunne vi ikke starte prøvingen før), og nå tipper jeg på at noe er galt med meg (f.eks. tett eggleder) siden det ikke klaffer. PMS og migrene er ikke noen god kopling... Noen andre som sliter med det samme? Sorry det depressive innlegget... Måtte bare få det ut.
Lillemy36 Skrevet 28. juli 2010 #2 Skrevet 28. juli 2010 det blir jeg som svarer deg igjen....:-) jeg og plages veldig med migrene hver mnd rundt tr. Som regel samtidig med tr, men har også fått det før tr har meldt sin ankomst. Har det da som regel at jeg både legger meg og står opp med hodepine i 2-5 dager og det er pyton!!! Mener du det er dårligere sjangse med å lykkes når man har mye pms tegn? Og migrene? Eller bare at begge ting samtidig er no herk?
Frøya79 - dobbel glede :-) Skrevet 28. juli 2010 Forfatter #3 Skrevet 28. juli 2010 Hei, Lillemy75! Så koselig med svar fra deg igjen :-) Jeg mente bare at koblingen PMS og migrene er pyton. Tror ikke det spiller noen rolle for fruktbarheten. Har lest at det å ha PMS faktisk er positivt, siden en da kan regne med at en har hatt eggløsning (kan ikke vise til kildekokument...) Jeg merker bare at det er ekstra slitsomt å måtte forholde seg til migrene i tillegg til skuffelsen over å ikke ha klart å bli gravid. Kjedelig å høre at du også sliter med migrene. Ja, det er virkelig noe herk... Håper ellers alt er bra med deg!
Lillemy36 Skrevet 28. juli 2010 #4 Skrevet 28. juli 2010 ja akkurat nå har jeg fine dager mellom mens og el. Det er jo da man kan slappe av:) har vel el om ca 5 dager. Har ikke bestemt meg helt om jeg skal la fertillitets monitoren hvile denne mnd....kontrollfrik som jeg til tider er... Er på 9 dag i syklusen og den ber vel om test fra dag 10-11....så..... Skal tenke på det til i kveld. Har du foressten medisin til migrenen?
Frøya79 - dobbel glede :-) Skrevet 28. juli 2010 Forfatter #5 Skrevet 28. juli 2010 Hei, igjen! Jeg uka mellom mens og EL er den beste, uten tvil! Da klarer jeg alltid å koble ut babytankene litt. Hadde jeg hatt en ferilitetsmonitor, hadde jeg nok ikke klart å la den ligge, he he. Jeg er også litt i overkant skjematisk - grenser nok til kontrollfrik jeg også :-) Jeg har imigran som jeg tar for migrenen, men jeg tør aldri å ta den hvis det er en teoretisk mulighet for at jeg kan være gravid... Så når migrenen slå inn et par dager før IKM, så lider jeg meg gjennom den proppfull av pinex. Det hjelper litt, men fjerner jo ikke hodepinen.
to herlige karer + baby 7.3.12 Skrevet 30. juli 2010 #6 Skrevet 30. juli 2010 Kjenner meg veldig igjen der ja. Slitsomme greier. Håper bare at jeg blir gravid snart, så blir nok migrenen mildere og sjeldnere. Har ihvertfall hatt det slik i de to forrige svangerskapene. Håper du har det på samme måte. Lykke til med babymaking:-)
Frøya79 - dobbel glede :-) Skrevet 30. juli 2010 Forfatter #7 Skrevet 30. juli 2010 Hei! Migrenen har heldigvis sluppet taket for denne gang. Nydelig å våkne uten vondt i hodet! :-) Kjenner meg også igjen i det du ned to herlige karer skriver: Jeg har vært migrenefri i begge svangerskapene og så godt som migrenefri i "ammeåret" etterpå også. Det er helt tydelig at hormoner er en triggerfaktor hos meg. Skulle egentlig vært gravid hele tiden, he he. Håper jeg er så heldig å få oppleve det én gang til i alle fall...Lykke til med babymaking til deg også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå