Anonym bruker Skrevet 28. juli 2010 #1 Skrevet 28. juli 2010 Jeg har så lyst på barn, men samboeren min vil vente. Han har 1 år igjen av utdannelsen sin, og tanken var (han ønsket også dette) at vi skulle få barn da sommeren 2011. Det er noen år siden jeg var ferdig utdannet og har fast jobb så sitter egentlig bare og venter... Vi prater egentlig ikke så mye om det, men da vi snakket om det for noen måneder siden hadde han lyst å vente med at jeg ble gravid til han var ferdig på skolen i tilfellet noe skulle skje under svangerskapet. Jeg visste egentlig ikke hvordan jeg skulle forholde meg til det, så det ble til at vi ikke diskuterte igjen før for en måneds tid siden da jeg fikk vite at en venninne av meg var gravid. Da hadde han lyst å vente med at jeg ble gravid til etter han hadde jobbet 6 måneder etter han var ferdig utdannet. Jeg klarer ikke å forholde meg til at han hele tiden skyver det fremover. Men jeg vet jo at det ikke hjelper å mase på han. Alle vennene mine enten har barn eller er gravid så jeg slipper ikke unna tanken på det.. Syntes det er tøft. Jeg syntes ikke det er noe kjekt å snakke med han om det for jeg er så redd for at han skal skyve det frem i tid hele tiden. Jeg kjenner at jeg sliter med tanken på å skulle vente ca. 2 år før jeg får barn.. Noen som har noen tips til hvordan jeg kan få tiden til å gå i mellomtiden...? Eller noen som er i samme situasjon.. Jeg holder på å bli sprø...
Anonym bruker Skrevet 3. august 2010 #2 Skrevet 3. august 2010 Typisk mannfolk, skyver det fremover bare mer og mer. Hvorfor skal han på død og liv jobbe 6 måneder først? Er det for å få fast stilling? For en idiotisk ting å bruke som grunn til å vente med barn.. Dersom han ikke forstår hvor viktig dette er for deg, så bør du kanskje gå andre veier i livet. 2 år er lenge å vente med barn for en som har lyst på. Man blir ikke yngre med tiden, og det er greit å bli ferdig med barn når man selv vil. Det er tross alt vi kvinner som skal være de frem og være hjemme med dem til de er (ca da) året gamle. Nei, sett deg ned og ta en snakkis til med han. Si at 2 år er helt uaktuelt. Jeg hadde aldri funni meg i det:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå