Gå til innhold

Dere med barn på ca 6 uker - Hvordan er hverdagen deres nå?

Anbefalte innlegg

Gjest JuniGull2010
Skrevet

Jeg syns liksom dagen aldri starter.. Jeg er vant med å stå opp tidlig og gjøre noe ut av dagen, men nå som jeg må amme hyppig om natten, er jeg avhengig av å sove om formiddagen sammen med sønnen min..

Men han rekker oftest å våkner før meg, og jeg kommer meg så innmari sent ut av nattøyet!! I dag var han våken fra kl 10.00 og måtte stelles, ha mat, ha litt kos osv.. Jeg rakk å ta meg en rask dusj, men så satte han i gang med å skrike (overtrøtt.. Han mister smokken og blir sint..). Jeg klarte å roe han ned og han sovnet kl 12.30.. Blir litt frustrert, for jeg vet at trilleturer roer han ned, men jeg kan jo ikke gå ut å trille med morgenkåpe og tøfler liksom!

Huff.. Måtte bare få ut litt frustrasjon her.. Sitter fremdeles med morgenkåpe på meg, men burde kanskje gjort meg ferdig på badet nå som han sover.. :-) Det er skikkelig uvant å ikke være sjef over seg selv, altså!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe ;) det er nok litt sånn det er. Jeg pleier å dusje mens hun ligger Uten bleie på gulvet på badet. Hun er veldig rolig når hun hører dusjen. Uansett hvordan natta har vært står vi opp ca 8-9 og da gjør jeg meg klar for dagen.

Jeg tar meg heller en liten lur sammen med henne litt senere på dagen hvis det er helt krise.

Men fjong blir jeg ikke som tobarnsmamma... Blir kun maskara her gitt ;)

Skrevet

Vi har ofte våkennetter vi.. Hva med dere? Jeg får han ikke til å sove mer enn 2 timer i slengen, og ofte sover han ikke heller mellom måltidene.. han får mme, og mat hver 4. time..

Skrevet

Jeg hade det akkurat likt som deg, JuniGull. Hadde store problemer med å rekke avtaler i 12-13-tiden, faktisk.

Jeg var (og er) stuptrøtt, og det var så masse som måtte gjøres mens han sov og det å få dusjet og kledd meg, og kledd ham, og gitt ham mat, og så skifte bleie og så videre, tok timesvis.

Men vi fikk nå en slags rutine på det etter et par måneder, og selv om jeg ennå sliter med å få nok søvn, så har hverdagen blitt mye bedre og mer effektiv.

Ikke stress for mye over det, du har lov til å ikke være så effektiv nå den første tiden!

Skrevet

Bare 4 uker her, men kjenner meg litt igjen :-)

De siste to ukene har han vært mer urolig, mer problemer med magen og å finne søvnen. Men det er likevel ikke så veldig ille, da.

Det er dette med alt det man skal rekke når de endelig sover. Og jeg pumper meg i tillegg... Så på toppen av alle de "vanlige" tingene, som å dusje og stelle seg, spise, vaske klær, kanskje ta en dupp osv osv, så må jeg pumpe meg samt vaske og koke flasker og utstyr.

Og når jeg er klar, så våkner han og skal ha mat og ny bleie og kos - og plutselig er det tid for å pumpe seg på nytt, hehe

Heldigvis begynne rmannen sent på jobb, så jeg prøver å rekke å stelle meg før han drar. Men jeg er ikke den som gjør mest avtaler for tiden, for å si det sånn :-)

Gjest JuniGull2010
Skrevet

Ja, men jeg prøver å minne meg på at om et halvtårstid må jeg kanskje opp kl 6 hver morgen, så får vel bare kose meg med trege morgener litt til! :-)

førstegang;) :

Jeg er heldig å har en sønn som sover greit om natta, men han ammer hyppig! Jeg har ammet hver andre time fra han var 1 uke gammel, men det begynner å nærme seg hver tredje time nå, heldigvis!Men han sover så bra mellom ammingene, så kan ikke kalle dette våkenetter likevel.

Skrevet

JuniGull2010 da er du heldig:)

Vi bruker så masse tid mellom måltidene på å vugge han i søvn osv. Sjelden han kan ligge alene og sovne selv (d hender, men veeeldig sjeldent).. For å si d sånn, så startet vi med kolikk, men har gått over på å gi Nutramigen, så egentlig er jeg glad bare han ikke hylskriker slik han gjorde de 3-4 første ukene:)

Gjest JuniGull2010
Skrevet

førstegang;) :

Huff, ja.. Jeg skal være glad jeg slipper det! Men du verden så slitsomt alt det nye er, når man ikke får den søvnen man er vant med!! Jeg var så fortvila i starten over at han måtte amme så hyppig, men jeg forsto etterhvert at jeg var heldig likevel siden han sover bra mellom ammeøktene (spesielt etter kl 01.00 og utover formiddagen). Flott at dere fant noe som fungerte! :-)

Skrevet

jeg og min 6 ukers jente sover til 10-11 hver dag. (trenger det, for jeg er så trøtt) hun spiser 2 ganger om natten, en i 4 tiden og en i 7 tiden. sover imellom, men kan brumme og synge i søvne slik at vi våkner. om dagene går det slag i slag med gulp, bleier, mat og klesvask. er fornøyd om jeg får meg en tur, en dusj og litt mat. dagene går, for å si det sånn. er så mange som spør om jeg kjeder meg, det blir lange dager ol. de må ha glemt all jobben med liten baby!!!

Skrevet

hehe dagene er ikke lange, og langt i fra kjedelige.

Synes dere er heldige som kan dra morgeenen så lenge. Vi må opp og ta morgenstellet i 7 tida.. Lillegull her er for utålmodig til å være på soverommet lengre da. (jeg tolker d slik da han gråter og er urolig, selv om han får ligge i vår seng og kose). Etter vi har stått opp, kost litt osv, så ligger han gjerne i vugga si og pludrer m seg selv. Jeg synes d er merkelig at en såå liten en skal ville ut av soverommet, og stå opp. Mulig jeg tar feil, men han oppfører seg likt hver morgen:)

Skrevet

Hehe jeg lurte på det samme for en stund siden.. Når skulle dagen begynne egentlig. Var veldig plaget med luft i magen (han altså!) tidligere, men jeg kjøpte fennikelte og ga han avkjølt på sprøyte. Det har hjulpet enormt masse for oss. Elsker virkelig den teen. Nå er han 8 uker, får pupp ca hver 3 time på dagen. Han spiser enormt mye på kvelden fra ca klokken 21 til 24. Da har jeg lite melk, så kan hende det er derfor det virker som han aldri blir mett. Må gi han en flaske mme som siste måltid, og da sover han i herlige fantastiske 6 timer i strekk. De siste dagene faktisk i nesten 8 timer siden han spiste. Så ammer jeg han og han sover 3 timer til. Og kanskje enda en gang.. Vi står faktisk ikke opp før 11-12.. Hehe. Herlig. Veldig stor forandring fra våkenetter med luftsmerter. Her har vi begynt å få leggerituale og fast leggetid klokken 24. Så får vi bare flytte den tidligere etterhvert som han blir litt større.

Men veldig enig med deg i at morgenen kan være hektisk. Jeg går ofte sulten, tissatrengt rundt i trusa helt til han er tørr, ren, påkledd og mett. Og han er ofte utålmodig og vil ha oppmerksomhet da når jeg endelig får spise. Men det bedrer seg for hver dag, han sitter litt og litt lenger i vippestolen eller underholder seg selv i sofaen. Tror det blir lettere i så måte jo eldre de blir :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...