Gå til innhold

Hvem skal dere ha med dere under fødselen?

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha med med mannen min. Og vi vurdere og ta med søstra mi også. Dette er andre fødselen min og første gang var det bare meg og mannen min. Søstra mi er ei super tante og hun gleder seg enormt til nummer to kommer. Så trur det hadde vært koselig å hatt henne med :)

Fortsetter under...

Jeg skal "bare" ha med mannen min. :) Føler ikke at det blir riktig å skulle ha med flere, dette er noe jeg ønsker at bare vi to (og fødselshjelperne) skal dele. Hadde ikke mannen min villet/kunnet være med, hadde jeg nok snakket med min mor, men slik det er nå er det ingen andre enn mannen min jeg ønsker å ha der sammen med meg.

Første gang hadde jeg med samboer. Han var helt ødelagt etterpå....hehe..

Denne gangen har jeg tenkt at han får velge selv! Om han orker en gang til eller vil vente ute! Regner nok at han vil bli med, men det får bli en valg sak. For egen del var jeg så opptatt av det jeg holdt på med sist at jeg knapt enset at han var der!

Annonse

Jeg blir helt alene med dette Barnet. Og er i tilegg alene med dattera mi som er 9 år. Dattera mi skal være hos min mamma når jeg skal føde.

Meninga er at jeg skal ha med meg ei venninne. MEN, jeg vet ikke om jeg vil det nå. Merker at jeg begynner å bli litt stressa med dette. Er i dag 27+3 og er ikke så lenge igjen nå. Dessuten ble jeg innlagt noen dager før med dattera mi med keisersnitt, så jeg føler meg som førstegangsfødene og har ikke opplevd noe med rier eller at vannet har gått. Så jeg skal snakke med sykehuset når jeg skal på ny kontroll om 1 uke. Tanken på at jeg skal ligge her alene og at kanskje ting skjer om natten, gjør meg ganske så nervøs. Jeg vet ikke om det blir vanlig fødsel igjen eller KS. Men satser jo på at jeg kan føde normalt denne gang.

Jeg trur faktisk at siden jeg ikke har en mann, så vurderer jeg at selve fødselen, så vil jeg ikke ha noen der. Blir liksom så intimt. Men før fasen er det jo kanskje godt å ha venninna mi der. Uff, jeg begynner å få litt hetta. Hehe.

Her blir det sambo som skal være med, som sist. Føler dette er noe vi foreldrene må kunne dele aleine uten "innblanding" fra flere.

Hvis ikke sambo hadde kunnet være med ville jeg hatt med min beste venninde.

Hadde en aleinefødsel" for 19 år siden og det var ikke noe hyggelig. Ingen å dele ting med hverken underveis eller etterpå.

Annonse

Bare kjæresten min <3

Om han er hjemme da.. Han jobber offshore, men vi håper at vi kan ordne så han er hjemme i den tiden rundt termin.

Om han ikke er hjemme vil jeg bare være alene. Jeg har født 2 ganger før, så vet litt hva jeg går til.

jeg er helt alene om den lille.

jeg har i allefall bestemt meg for at søstera mi skal være med. hun har en sønn fra før men gleder seg så mye til å bli tante for første gang :)

også er det vel mulig at jeg tar med meg mamma også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...