tingeling71 Skrevet 28. juli 2010 #1 Skrevet 28. juli 2010 Jeg er på "desperat" leting etter Pergotime, men det ser ut til at det er tomt i hele Norge faktisk. Er det noen som har erfaring med andre type piller? Evt. noe helsekostprodukter som kan hjelpe på eggmodning og eggløsning? Råd / tips / idéer - alt mottas med stor takk. Hvis jeg ikke får prøvd i august så blir det jo oktober før jeg får prøvd igjen. Skal på ferie i september som jeg har betalt masse for og ikke har lyst å skippe. Trenger ro og varme og sol.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2010 #2 Skrevet 28. juli 2010 Hei Tingeling71, fikk kjøpt Klomen som skal være tilsvarende Pergotime reseptfritt i Tyrkia. Har du venner som er på ferie som kommer hjem snart? Det er også noen som kjøper Pergotime på nett. Lykke til!
Ugla er mamma! Skrevet 28. juli 2010 #3 Skrevet 28. juli 2010 Det finnes ingen alternativer Norge. Men jeg hadde ringerunder rundt til ulike apotek når det var "tørke" på pergo sist. Ring evt vaktapotekene i Oslo/trondheim og hør om de har mulighet å sende. Apteket tl Rikshospitalet har ofte en del ekstra.
tingeling71 Skrevet 28. juli 2010 Forfatter #4 Skrevet 28. juli 2010 Takk Ugla. Tror det har vært tørke en stund nå og det er tomt absolutt overalt. Fant én eske i Ulsteinvik, men den var lovet bort til en dame fikk jeg vite...hehhe. Jaja, jeg var flaksen sist, så er det kanskje en annen som har flaksen med seg denne måneden. Fikk et tips om å prøve IVF klinikken på St. Olav. Så jeg får prøve det imorgen. Hvis ikke så må jeg bare satse på at kroppen ordner opp på egenhånd denne måneden. Har mine tvil om det da, men får vel ta en tur innom gynekologen og bli scannet og teste på EL. Siste tipset jeg fikk høre i dag så blir det sannsynligvis ikke piller å få fatt i før i September. Lurer jo på hvorfor det ikke er noen som gjør noe med situasjonen? Går det an å bruke norske resepter i Danmark, Spania eller Frankrike tro?
tingeling71 Skrevet 28. juli 2010 Forfatter #5 Skrevet 28. juli 2010 Takk for tipset. Utrolig, men sant.... jeg kjenner ingen som er i Tyrkia nå. Vet om en som var i Hellas, men tror hun kommer hjem i dag, så der er jeg pittelitt for sent ute gitt.
maleen Skrevet 28. juli 2010 #6 Skrevet 28. juli 2010 Vet i allefall at man kan bruke norske resepter ved apotek i sverige nær grensen..
Ugla er mamma! Skrevet 28. juli 2010 #7 Skrevet 28. juli 2010 Da du kan bruke danske i Norge tipper jeg det er motsatt også. Men du kan evt ringe cfc om du bruker dem og høre om de kan skrive ut til deg.
singelmamma Skrevet 28. juli 2010 #8 Skrevet 28. juli 2010 http://www.find-meds-online.com/Pergotime.htm Fant flere linker på nettet (google) ved å søke på pergotime. Har ikke kjøpt dette selv, så vet ikke om det er seriøse firma....
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2010 #9 Skrevet 28. juli 2010 Hei! Jeg fikk tak i to pakker på apoteket i Rjukan i forrige uke. Da hadde de en pakke igjen (etter at jeg hadde kjøpt altså). Du kan kanskje ringe og høre om de fortsatt har den? De sa i hvert fall da jeg ringte dit at de ikke solgte så mye av den der:-) Tror sikkert det kan være noen små steder rundt omkring i Norge hvor de fortsatt har noe på lager, men i de større stedene er det nok rimelig tomt ja. Lykke til med Pergo-jakten!
tingeling71 Skrevet 29. juli 2010 Forfatter #10 Skrevet 29. juli 2010 Da satte jeg meg ned med en hel liste over apoteker. På tredje forsøk fikk jeg napp - én pakke i Lillesand. Deretter prøvde jeg Rjukan og de hadde fremdeles den pakken som anonym over nevner Så då får jeg de sannsynligvis i morgen - litt sent, men pytt pytt... håper det går greit for det om. For et styr. Spørte forresten om bruk av norsk resept i utlandet. Det de sa var at nordiske resepter ble godtatt i Norge og omvendt. Ellers er det i hht. EØS avtalen lov for apoteker (i land som er med i EØS avtalen) å gi ut utenlandske reseptmidler så lenge disse ikke går inn under kategorien narkotiske stoffer eller sterkt vanedannende stoffer. Greit å vite
Atilla10 Skrevet 29. juli 2010 #11 Skrevet 29. juli 2010 Hei Hva med å prøve apoteket på Volvat i Oslo. De har alle slike ting liggende. Mulig de kan ha.
englegull Skrevet 29. juli 2010 #12 Skrevet 29. juli 2010 Jeg fikk resept på en mild stimulering av Gonal-F som erstatning.... men dette er jo svindyre medisiner, vil helst unngå det!! Noen som vet når Pergoen kommer tilbake da??
tingeling71 Skrevet 30. juli 2010 Forfatter #13 Skrevet 30. juli 2010 Lysfangeren; Jeg fikk beskjed om at pergotime var ventet uke 31 de fleste steder. Importør for Alliance apotekene mente det ville ta enda lenger og et apotek jeg snakket med mente det ville være mangel helt frem til midten av september. Så det er vanskelig å si når det vil være i hyllene igjen. Rådet jeg fikk om å ringe rundt til apoteker på mindre steder gikk inn 100%. Fant en eske i Lillesand og en på Rjukan. Så det er mitt tips videre, ta en ringerunde. Og ikke alltid stole på en apoteker som sier det vil bli umulig å få fatt i.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2014 #14 Skrevet 3. mai 2014 Hei Tingeling71, fikk kjøpt Klomen som skal være tilsvarende Pergotime reseptfritt i Tyrkia. Har du venner som er på ferie som kommer hjem snart? Det er også noen som kjøper Pergotime på nett. Lykke til! Ser dette innlegge er noen år nå. Men ser det skrivest at brukeren har kjøpt pergotime reseptfritt i Tyrkia. Noen som leser dette som veit om det er mulighet fortsatt?.. Og evnt. om det heter det samme?.. Og pris?.. Anonymous poster hash: 29e58...eba
Stjernemagnolia Skrevet 5. mai 2014 #15 Skrevet 5. mai 2014 Som et alternativ til Pergotime kan legen skrive ut Femar (Letrozol). Femar er noe dyrere og kommer i en eske med minst antall på 30 stk og koster kr 515,60,-. Legen vil avgjøre om hvor høy dose du skal ha for den varierer fra 2,5mg til maksdosen på 10 mg per dag. Tablettene tas på samme måte og antall dager som Pergotime, dvs det er vanlig å gå på Femar i fem dager.
lillamyz Skrevet 14. august 2014 #16 Skrevet 14. august 2014 Finns flere alternativ till Pergotime :http://apotekonline.cf/?product=generisk-pergotimeclomifene-50mg-20-tabletter
lillamyz Skrevet 14. august 2014 #17 Skrevet 14. august 2014 Pergotime Reseptfritt www.apotekonline.cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå