Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde termin 23. juli, men en drøy uke før begynte det å skje ting. Jeg fikk voldsomt mye nedpress og stikk nedover, i et par dager - så på fredag 16. juli gikk vannet. Jeg ringte føden, og skulle inn på en sjekk. Dette måtte jeg på lørdagen og søndagen også - og på mandag måtte jeg settes igang.

Jeg fikk den første pillen klokken 10 om morgenen mandag 19. juli, men ingenting skjedde. Neste pille fikk ved ved 14:30 tiden, og etter en stund merket jeg litt aktivitet i magen. Ved 18 tiden hadde jeg regelmessige rier, men de var svake og hadde ingen effekt. (de var ikke vonde heller).

Først ved 23 tiden begynte det å bli fart i sakene, og jeg begynte å få litt vondt - måtte konsentrere meg og puste meg gjennom riene.

Klokken 23:30 ble jeg sjekket igjen og hadde fortsatt bare 2 cm, så JM strippet meg. DET satte fart på ting! Umiddelbart ble det kraftigere tak i magen. Klokken 24 gikk jeg selv inn på fødestua, og pratet med ny JM. Hun sjekket meg - fortsatt 2 cm.

Plutselig tok det helt av, og jeg hadde noen vanvittige rier. Jeg rakk ikke å få noe smertestillende - ca 45 minutter og 1 (!) pressrie senere var nemlig verdens nydeligste lille jente født! Klokken 01:11 for å være nøyaktig.

Hun var liten - kun 2840 gr. Men hun er kjempeflink til å spise, så dette tror jeg kommer til å gå kjempefint!

Dette er veldig kos!!!

Masse lykke til til dere - gled dere:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye med den lille :).. var dette førstemann? Jeg har termin med nr 2 om en uke og håååper på at noe snart skal skje :D..

Skrevet

Tusen takk! Dette var nr 3 - og alle fødselene mine har vært forholdsvis raske, men dette tok kaka:-) Tok mange timer for kroppen reagerte, og det ble mye venting i korridorene på Ahus. Men når det først startet var det fort gjort - gudskjelov:-)

Skrevet

Ja det skal man si :).. jeg hadde en rask og grei fødsel sist og håper på det denne gangen også (når noe først skjer)! Hadde 3 dager med stikking og murring rett før helgen men så stoppet det helt opp, så hvis du har noen tips om hva som setter fart på sakene så bare kom med det ;)

Skrevet

Huff ja!! Dette tok sin tid. Kjedelig når man er vant med raske fødsler. Endelig er det over. Sender deg masse gratulasjoner. Kos dere masse. Stoor klem.

Skrevet

He, he, vel..... litt intimt kanskje, men vi hadde sex på morgenen den fredagen og vannet gikk når jeg skulle reise meg for å gå ut av senga. Så det kan jo virke som om det startet hele greia:-)

Verdt et forsøk?

Skrevet

Ja, absolutt verdt et forsøk ;)

Skrevet

gratulerer så masse!!! Godt jobba knotten2, er skikkelig slitsomt når det tar så lang lang tid før det virkelig skjer noe! men nå er det gjort!!! grattis!!!! :-)

Skrevet

Gratulerer så mye, nick"søster":) Kos deg med den lille!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...