Gå til innhold

Hvor ofte amme? Redusere måltidene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en nydelig jente på 7,5 uke som legger godt på seg. Ikke så rart kanskje for hun spiser meg opp og bruker meg som smokk. Hun er ikke så glad i smokk, men klarer p lure den inn nå og da.

Hvor ofte ammer dere? Her blir det fra 30 min - Max 3 timer i mellom. Kanskje litt lengre i mellom på natten... Burde jeg være mer konsekvent med hvor ofte jeg bør amme ( feks hver 3 time), eller er det for tidlig å sette begrensninger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei jeg har latt jenta mi styre når hun vil ha pupp helt fra begynnelsen jeg. Og det bedrer seg med tanke på hvor ofte de vil ha mat etterhvert. Jeg full ammer min jente ennå, og nå er hun 5 1/2 mnd! Og det kan gå tre eller fire timer mellom hvert måltid:)

Skrevet

Hei :) De sier jo at barna skal få styre når de vil ha mat selv. Men jenta mi som er 9 uker nå ville også henge på puppen hele tiden, og endte med å få vondt i magen fordi hun spiste så ofte. Så derfor begynte jeg å holde det til hvertfall to timer mellom, og det har gått veldig bra. Nå spiser hun godt hver gang, og vil ha mat med ca 2,5t - 3t mellomrom. Så tror ikke det gjør noe å holde igjen litt. Hverfall når de legger på seg som de skal så regner jeg med det går bra :) Tok litt tid å venne henne til smokk her og, men nå koser hun seg med den.

Skrevet

Takk for svar :) tror jeg skal prøve meg på d

et par timer i mellom!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...