*LillaMeg* Skrevet 27. juli 2010 #1 Skrevet 27. juli 2010 Sikkert litt lei grøtsprøsmål her inne nå, men jeg er nysgjerrig! Tid begynte dere med grøt? Og hvorfor..? Hva gjorde at du følte at babyen trengte grøt? Føler de fleste begynner veldig tidlig, eller veldig sent, ingen mellomting. Jeg har en småspist, liten baby.. Derfor jeg lurer på å begynne med grøt så fort han er 4måneder, eller velling før det. Kanskje det hjelper litt på spisingen hans. Han får mme, og spiser gjennomsnittlig 70ml annenhver time, utenom på natta. Da kan det gå noen timer imellom.
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 28. juli 2010 #2 Skrevet 28. juli 2010 Her startet vi med grøt da mini var 3 mnd. Dette fordi mini spiste 150-180ml mme annenhver time, og var oppe i altfor mye mme i døgnet i forhold til den literen det anbefales. Etter at vi begynte med grøt(begynte med litt på formiddagen, så litt på formiddagen og kvelden og nå får han halv porsjon formiddag og kveld med flaske ved siden av), holder han ca 4 timer mellom hvert måltid:) Det er deilig at han ikke spiser mer enn 4 ganger om dagen:) Står opp rundt 8,spiser ,spiser kl 12, kl 16 og igjen kl 20, så er det leggetid:) Sover da til kl 8 dagen etter som regel:)
Nikki 75 Skrevet 28. juli 2010 #3 Skrevet 28. juli 2010 Vi begynte med grøt i går. Det var ikke noen suksess, ikke likte han det og vondt i magen fikk han. Vi begynte nå ved 4 måneder i håp om at det kanskje vil sitte litt mer i om natten, sånn at han kan begynne å sove rundt igjen...
HippieChic Skrevet 28. juli 2010 #4 Skrevet 28. juli 2010 Prøv en annen grøttype da vel..? :-) Frøknen vår på 4 mnd er kresen allerede, vet hva hun vil ha! hihi Også begynn med ganske tynt flytende grøt..et pat skjeer bare. Går seg nok til.
Nikki 75 Skrevet 28. juli 2010 #5 Skrevet 28. juli 2010 Ja, må nok prøve en annen grøttype hvis det ikke går seg til. Skal prøve en gang eller to til først... Har puttet littegrann grøtpulver i melken hans, sånn at han skal venne seg til smaken.
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 28. juli 2010 #6 Skrevet 28. juli 2010 hvis du brukte risgrøt vil jeg anbefale havregrøten til Nestle isteden:) Risgrøten har de lett for å bli harde og trege i magen av siden ris er med på å stabilisere løse mager... Bare et forslag!
Nikki 75 Skrevet 28. juli 2010 #7 Skrevet 28. juli 2010 Takk for tipset! Skal prøvre havregrøten neste gang... Har også kjøpt sviskejus, det var visst ganske godt.
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 28. juli 2010 #8 Skrevet 28. juli 2010 Det hjalp her iallefall:) Sviskemos er IKKE populær her.. bruker fortsatt malt i steden vi:) Det er mye bedre tydeligvis;)
*LillaMeg* Skrevet 28. juli 2010 Forfatter #9 Skrevet 28. juli 2010 Er jo ikke det store utvalget i grøttyper da. De har visst sluttet med maisgrøten.. :s Bruker dere 4måneders grøten, eller eldre? Er det best å starte med en "ren" grøt? Altså, uten for mye ekstra smak?
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 28. juli 2010 #10 Skrevet 28. juli 2010 Jeg bruker 4mnd grøten ja. Måtte lete litt etter havregrøten. Jeg syns det er desidert best med ren grøt uten de smakstilsetningene... Om du trenger litt smak ville jeg heller kjøpt fruktmos og tilsatt litt:) Eller om du er heldig så liker h*n svisker og du kan ha sviskesaft eller sviskemos i:) ja maisgrøten har Neste sluttet å lage:/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå