Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #26 Skrevet 27. juli 2010 En tv har ingenting på et soverom å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #27 Skrevet 27. juli 2010 Hvorfor i all verden skal en 10-åring ha TV på rommet sitt i utgangspunktet? Er det en bortskjemt liten feit drittunge det er snakk om, og foreldre som ikke klarer å sette grenser? Helt latterlig.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #28 Skrevet 27. juli 2010 Synes det er tragisk at tenåringsmødre føler at de ikke kan stå imot presset om å kjøpe tv på rommet til barna sine. Hva med kino? Her i huset ser vi lite på tv, hvis eldstedattera mi har lyst til å se noe på tv så får hun stort sett det. Vi bytter rett og slett på. Vi har en flatskjerm i stua og en liten flatskjerm på kjøkkenet. Ingen av mine barn får tv på rommet. Jeg ser for meg en ensom overvektig familie som sitter i hvert sitt rom og glor på en skjerm. Ingen har kontakt med hverandre eller omverdnen. En slik familie vil ikke jeg ha. Og bare fordi tenåringen kommer hjem å gnåler om at "alle andre har det" er ikke jeg noen dårlig mor fordi jeg ikke gir etter for presset. Synes det er viktigere å lære barna mine hva som er viktig i livet. Om viktige verdier. At man ikke blir lykkelig eller kreativ av å ha materialistiske ting opp etter øra. Jeg synes synd på barn som sitter på rommet sitt og spiller spill og glor på tv.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #29 Skrevet 27. juli 2010 Signerer 23:26! Dere hønshuer skaper hønsehuer! Når ble tv på rommet til en småunge en case? Dere skyter dere selv i foten,men for all det løp og kjøp!
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #30 Skrevet 27. juli 2010 Aldri om barna mine får en tv på rommet her igjen. De hadde en bitteliten 14" før, som kunne brukes til video, men som ikke var koblet på antenne.... Men her i huset klarer vi oss faktisk med en liten 30" i fellesrommet stua til alle 4, både oss voksne 7-åringen og 13-åringen. Hun på 13 har egen pc med internetttilgang (tråløst her i huset) og kan se film der om hun vil, vi voksne ser også ofte film og andre programmer via nett eller dvd istedenfor på tv...
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #31 Skrevet 27. juli 2010 Selv om han ikke er gammel nok til at det er et tema, så kommer nok guttungen ikke til å få noen tv. Og det er ikke fordi vi ikke har råd til det. Men han har rett og slett ikke noe behov for tv på rommet. Har loftsstue med tv i tillegg til den vi har i stua, så hvis det blir noen krangel om hva som er på tv eller han vil ha kamerater på besøk, så kan de se film der istedenfor.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #32 Skrevet 27. juli 2010 Jeg har bestemt meg! Jeg skal prøve så godt jeg kan, har tenkt på det lenge og gjør nok litt med det også, men vil gjøre mer. Plukka med meg ugerørene i forbi farten. Tenkte det var litt kos for de små. Men det er jo ikke noe behov, det er plastikk rett i søppla, ha, ha, mere, mere. 200 ugerør burde jo egentlig vart i åresvis. Disse sugerørene skal produseres, forurense, så skal de trasporteres, forurense enda mere. Så skal de hentes med resten av driten vår, forurense enda mer, før det skal resirkuleres til å forurense enda mer når det produseres enda ny drit. Det er sykt! For hvilket formål, null og niks. Sugerørene er bare et symbol, på alt det andre som hoper seg opp og som ingen egentlig vil ha, som ungene fint kunne klart seg uten. Typisk er mcdonalds leker, premier hos lege og tannlege, adventskalender skrotet og brsdagsgaver fra barnebesøk. Nå skriver jeg kun om ungene, men gjelder oss voksne også. Var egentlig flink før jeg fikk barn, og blir mer og mer sjokka over forbruket sikta inn på små barn.Og verre blir det. Klart jeg skal gjøre mitt for å bremse. Ønsker å ha barn som har litt grønne verdier, og ikke bare dyrker materialisme og sin egen have syke.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #33 Skrevet 27. juli 2010 Nei vet du meg hva, finnes helt greie 14 tommer med innebyggd dvd spiller, helt enkelt å greit. Ungene miner får ikke noe mer. Enten er de fornøyd eller så får di sitte å sutre. 42 tommer ? Det er jo virkelig å skjemme bort ungene sine til de grader. Så når han har hatt den i 5 år, da vil han plutselig ha 60 tommer i alder av 15 år. Sett ned foten å si, når du får egen leilighet så skal du få kjøpe så stor tv du vil ha.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #34 Skrevet 27. juli 2010 Jeg har to søsken, og så lenge jeg bodde hjemme klarte vi oss utmerket med BARE 1 TV i HUS! Tenk dere det...... En TV har ingenting på et soverom å gjøre. Den ødelegger nattesøvnen og gir sure og grinete unger dagen derpå. De har en litt lei tendens til å fortsette TV-tittingen til langt utpå natt. (Har flere venner med unger som har TV på soverommene sine!) Mine unger får aldri TV på sine rom, her i huset skal vi ha 1 TV, og det får holde:) De skal få lære seg å bytte på!
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #35 Skrevet 27. juli 2010 Enhver burde forstå at 10-åringer ikke klarer å regulere sin egen tv-titting, om de får apparatet servert på soverommet. Jeg ville også vært bekymret for innholdet i tv-programmene sent på kvelden.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2010 #36 Skrevet 28. juli 2010 Her om dagen leste jeg opp innleggene her til samboeren min, som responderte på dette viset: "Skriv at de for Guds skyld må få seg et liv! Alt handler om kjøpe, kjøpe, kjøpe!" Kunne ikke vært mer enig. "Hvor mange sett med ullklær?" "Hvor kan jeg kjøpe ditt?" Hvor selger de datt?" "Hva skal vi kjøpe til ungene våre til jul?" Jeg er sikker på at dere har ordentlige problemer i livet deres, så jeg foreslår at dere vender fokuset bort fra kjøpekjøpekjøpe og mot det som virkelig teller.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2010 #37 Skrevet 28. juli 2010 Mine barn får ikke ha TV på rommet uansett, selv ikke den eldste som er 16 1/2. Vi har heller en kjempe-TV i kjellestuen som de kan bruke så mye de vil.
prekæs Skrevet 28. juli 2010 #38 Skrevet 28. juli 2010 Det er for stort. Kjøpt ett litt mindre ett. Ler meg i hjel av alt ungene ikke skal få fordi de ikke trenger det. Syns folk skal begynne med seg selv jeg. Personlig trenger jeg ikke halvparten av det jeg har, men har det likevel. Og selvfølgelig jentungen har flatskjerm på rommet sitt og har hatt det i flere år.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2010 #39 Skrevet 28. juli 2010 Her i huset kommer det ikke tv på rommene til ungene. Vi har stor tv i stua, og det kommer nok en stor tv i kjelleren når ungene blir litt større. Vi har en tv der nå, men den synger på siste verset. Går bare ann å se på film der, og ikke den beste kvaliteten det heller. Det er så kornete at jeg nesten ikke klarer å lese teksten. Flatskjerm blir varm, gjør rommet veldig varmt. Mye støv blir virmlet rundt så det er ikke så genialt i forhold til at ungene skal sove i rommet etterpå. Men ikke minst så skal rommet være ett sted ungene skal sove, så da blir tv veldig forstyrrende. Vi hadde tv på ett av barnaromma før, før vi fikk ordnet kjelleren. Ett skikkelig forstyrrelses ellement.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2010 #40 Skrevet 28. juli 2010 Både jeg og alle mine 3 brødre hadde tv på soverommene våres. Og det var deilig og ligge i senga om morningen før vi skulle på skolen og se litt på cartoonnetwork Og mine unger skal få tv på rommet og, skal kansje lange til koserom på lekerommet, med tv og parabol til guttane våres om noen år. Tv på soverommet er helt greit i mine øyner
Gjest Toxic Skrevet 28. juli 2010 #41 Skrevet 28. juli 2010 42 tommer høres for stort ut til et såpass lite rom, så jeg ville nok valgt en mndre modell. Gutten min på snart 4 har forøvrig hatt tv med dvd på rommet sitt i et år allerede, og jeg ser ikke noe problem med det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå