Gå til innhold

Guttungen på 10 år maser om flatskjerm på 42 tommer på rommet, er usikker:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fordi pappaen sier at han skal få en slik om en liten stund, men jeg synes ikke noe om en slik stor tv på et rom på 13 kvm.

Men samtidig er jo de største tv ene rimeligere enn de som er mindre enn 42 tommer.

Men er det ikke mega stort og ha et så stort tv på rommet sitt??

Skrevet

Tviler på at jeg hadde gått med på det. I en kjellerstue eller loftstue som var litt større kanskje, men en egen tv på den størrelsen på et ganske lite soverom, nei det blir nok litt for voldsomt.

Skrevet

Det blir jo altfor stort.. :s Han kommer jo altfor nærme til å få ett bra bilde.. For at tvbildet skal være perfekt, skal man sitte så og så langt unna.. På et lite rom er jo det vanskelig.

Skrevet

Jeg hadde ikke latt min tiåring ha tv i det hele tatt på rommet

Skrevet

hehe, ja, jeg trodde også det var det som var spørsmålet, ikke størrelsen.

Skrevet

Jeg syns tv på rommet er en uting, uansett størrelse.

Skrevet

Barna mine skal ikke få tv på rommet i det hele tatt. uansett alder.

Skrevet

Trenger ikke TV i det hele tatt. Mine unger på 10 og 12 har spurt om det, men det kommer ikke på tale. De har en TV til spilling på rommet da, til xbox, siden det er bedre plass til spilling inne på rommet, men det er ikke noen kanaler på TV på den.

Skrevet

Ingen av mine barn får tv på rommet, men jeg håper at vi flytter til et større hus når barna er litt eldre slik at vi kan ha en tv stue/kjellerstue. Koselig når de blir tenåringer og har venner på besøk.

Skrevet

Hvorfor skal ikke barna få ha tv på rommet?

Jeg regner med det er til å se film på, dere legger vel ikke inn kabel, riks tv eller parabol på rommet til en ti-åring? Det er jo greit å slippe å ha tv-spill og tegnefilm på i stua. Men 42 tommer var voldsomt...

Skrevet

For å få best mulig bilde, så skal avstanden mellom tv og seer være 1 meter pr hver 10`ende tommer. Så med en 42 tommers tv er "rett" avstand 4 meter.

Jeg synes tv på rommet er en uting, uansett om den er til tvtitting eller bare spilling.

Skrevet

Flatskjermer er de største brannfellene vi har i huset, så de skal ikke plasseres på soverommet under noen omstendigheter.

Nettopp vært på brannvernkurs.

Skrevet

Er greit med tv på rommet, så lenge man lager regler om bruken og at man faktisk er konsekvente hvis reglene ikke blir overhold. Han må få et ansvar i forbindelse med det å ha tv rommet, slik at det ikke skjeier helt ut.

Jeg syns det er dobbeltmoralistisk å nekte ungen tv på rommet hvis man selv har tv på stua. Hva gjør det da om barna ser sine program på rommet?

Forutenom disse argumentene ser jeg helst at barna tilbringer tiden med andre ting enn tv og data. Barn er alt for lite utendørs nå til dags, nettopp pga av alskens apparater. Men da får foreldrene også gå frem som gode eksempler.

Skrevet

Nødvendig når man har tenåringer i hus... Dessverre!

Skrevet

Har også vært på brannkurs. Der lærte jeg følgende:

DRA - UT - KONTAKTEN - NÅR - TV - IKKE - ER - I -BRUK

Skrevet

Er det vel ikke. Tull og rør.

Film kan de se på PC-skjermen, kjøp heller en litt større skjerm, mine unger har 21-tommers skjerm på PCen så de kan se filmer der.

Skrevet

Ha ha ha! Heldiggrisen ungene dine!!! Mine tenåringer har eget kinorom med 74 tommers prosjektor og det er ganske så vanlig blant deres venner også. Skal de liksom sitte en gjeng og se på film på en 21 tommers pc-monitor???

Fytti dere er kjipe!

Skrevet

Broren til mannen min og kona hans kjøpte en 50 tommer flatskjerm tv at sønnen kunne ha på romme sitt - han er 4 år. Han fikk samtidig en blue ray spiller og egen decoder til kabel tv. Holdt på å kaste opp da jeg hørte om det.

På bursdagsfesten inviterte de alle sammen opp på rommet for a vise frem opplegget. Hater disse mennesker.

Vet at det ikke har mye med saken å gjøre, men måtte bare få det ut. De har i tillegg kjøpt to hester til datteren på 6 år - hun fikk to fordi hun ikke kunne bestemme seg for hvilken hest hun synes var finest.

Mannen min og jeg sliter veldig økonomisk, så jeg er nok litt misunnelig, men allikevel men de er idioter.

Skrevet

Hva er dobbeltmoralsk ved å nekte en tv på et SOVEROM i forhold til å ha tv i et FELLES OPPHOLDSROM?

Skrevet

Nei, vi er ikke kjipe, vi har bare ikke råd til å hive oss på den største kjøpekarusellen.

Når de blir tenåringer, kan vi kanskje diskutere om vi kan gi dem en TV på rommet, men det blir med begrensninger så lenge de bor hjemme.

De er heldigvis ikke materialister.

Skrevet

Jeg sa ingenting om fellesrom. Hvis man har en kjellerstue eller lignende, så er jo det fint og da trenger man ikke tv på rommet. men jeg vet om de som nekter barna tv, men de voksne selv sitter og godter seg foran alleslags tv-programmer.

Skrevet

Jeg sa ingenting om fellesrom. Hvis man har en kjellerstue eller lignende, så er jo det fint og da trenger man ikke tv på rommet. men jeg vet om de som nekter barna tv, men de voksne selv sitter og godter seg foran alleslags tv-programmer.

Skrevet

Du skrev jo "Jeg syns det er dobbeltmoralistisk å nekte ungen tv på rommet hvis man selv har tv på stua"... Og for meg er stua et fellesrom i høy grad.

Å ha en tv i kjellerstua eller loftstua blir noe helt annet enn å ha den på soverrommet, for en stue er et fellesrom -uansett hvor i huset den befinner seg.

Skrevet

Etter at JEG var så fryktelig dum at jeg plukka med meg den idiotiske sugerørpakken med hundrevis av sugerør til 5 kroner på IKEA har ungene ikke drukket uten sugerør. SUGERØR! KAN VI FÅ SUGERØR! Har gitt dem sugerør når de ville ha, går å plukker opp de hersens sugerørene fra huset, hagen, gulvet, bordet, alle veier er det sugerør.

Til kveldsen ville de ha 2 sugerør hver!!!!

Da sa jeg NEI! For det er noe som heter å ta vare på verden vi lever i å slutte å kjøpe så fryktelig mange ting vi ikke trenger. Prøvde så godt jeg kunne å forklare dette med miljø, forurensning og planeten, helt for døve ører, eneste som kunne høres var chanten om SUGERØR, SUGERØR.

Blir de 12 og 14 så blir det FLATSKJERM, FLATSKJERM, IPAD, og alle andre futuristiske oppfinnelser so jeg ikke aner hva vil være. Til tross for at internet kan surfes, og tv sees på den gamle kassa man allerede har.

Ikke gjør det! Galskapen må jo på et eller annet tidspunkt ende. Kjøpekarusellen bremses. Det er vi som må gjøre det.

Skrevet

Har du drukket? Sugerør???

Seriøst, du kan jo prøve å stå i mot kjøpepresset. Lykke til.

Hilsen tenåringsmamma

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...