Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #1 Skrevet 27. juli 2010 Jeg har bare blomsterpotter, og er så lei av dem. Men hva har man ellers til pynt i et vindu? Trenger tips!
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #2 Skrevet 27. juli 2010 Til vanlig har jeg 4 orkidèer, men på solskinnsdager som i dag, har jeg ingenting der. Blir så varmt der at blomstene blir svidd, så de flyttes til nabobordet når det er sol!
PAVEEL Skrevet 27. juli 2010 #3 Skrevet 27. juli 2010 For the moment. Fluer....... Skal flytte snart så rengjøringa er så som så
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #4 Skrevet 27. juli 2010 På kjøkkenet - ingentng I stua - en orkidè i hver karm. Thats it.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #5 Skrevet 27. juli 2010 Det vanlige... Lysestake, lampe, rammer med bilde, blomster og lykt;)
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #7 Skrevet 27. juli 2010 En død plante, to døde fluer og et tomt ølglass! Fortsatt god sommer:)
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #8 Skrevet 27. juli 2010 store hvitmalte flettede kurver med rosa pelargonia i og hvite lyslykter... Enkelt og vakkert.. :-o
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #9 Skrevet 27. juli 2010 Jeg har 19 vinduskarmer... I 13 av dem har jeg ingenting.. I 6 stk har jeg planter... Litt lei akkurat som deg, så jeg "abonnerer" på denne tråden :-)
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2010 #10 Skrevet 28. juli 2010 Har tre karmer på stuen. I den ene har jeg en orkide, en høy vase/flaske i en vakker grønnfarge og en brun hjerteramme. I den andre har jeg en orkide, en oransje telysholder (glass) og en nydelig stor tulipanvase vi fikk i bryllypsgave. I det tredje har jeg en orkide, to telysholdere i vanlig glass og en flott stor skål, i samme fargen som vasen i det første vinduet. I tillegg har jeg et hvit litt stort hjerte som henger i to av vinduene, til å ha telys i.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2010 #11 Skrevet 28. juli 2010 Vinduskarm nr. 1: bare en enkel hvit orkide som står der alltid, eneste vinduet uten direkte sollys. Vinduskarm nr. 2: en lampe (en hvit slik: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/60129811) og en grønnplante, tror det heter paraplytre? Vinduskarm nr. 3: en lampe (http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/90029221) og en lang, tynn vase med kunstig pynt fra plantasjen (hvite pengetre-grener, tror jeg er beste forklaringen jeg kommer på).
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2010 #12 Skrevet 28. juli 2010 Kan ikke ramse opp hva jeg har i hver enkelt karm, men en klar overvekt av blomstrende orkideér i de fleste. Ellers vil jeg anbefale en luftig løsning - en glasskulptur her, en gammel kakeboks her, en samling steiner fra stranden der, en hjemmelaget plante der, litt spesielle lysestaker, gjerne gammeldags med en blomstrende pelargonie ... De små gummistøvlene har også sin plass
moe_ Skrevet 28. juli 2010 #13 Skrevet 28. juli 2010 og lamper for å holde mørket ute, ikke for å lyse opp inne - selv om det selvfølgelig blir slik også
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2010 #14 Skrevet 28. juli 2010 Har så dårlig plass i vindusposten, så noen blomster blir det desverre ikke plass til. Heldig du som har det! : ) Har litt små pyntegjenstander som jeg bytter ut innimellom. Telys i div farga glass. Hørtes fint ut med steiner som ei over her nevnte! Akkurat nå om dagen blir det minimalt uanstett, da vi har en kattunge som river ned det meste.... : / He he
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2010 #15 Skrevet 28. juli 2010 Nå er det mest blomster. I de store vinduene har jeg metallbokser som ungene har noen leker i. De er i forskjellige farger og mønstre, så de passer fint som pynt. Har tre lys som pynter opp også. I de andre vinduene er det for øyeblikket masse melonplanter, som kveiler seg overalt. To lys, like som de andre. En fugl ungene har laget på sløyden. Noen "steiner" som er ett lite skrin, noen steiner som er tovet. I alle vinduene er det t-lysbeholdere som henger. Gleder meg til melonene er ferdige, så jeg kan pynte litt igjen. Men veldig gøy å se det spirer og gror.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2010 #16 Skrevet 28. juli 2010 Har smale vinduskarmer så har ingenting, uteom en bred vinduskarm på kjøkkenet hvor jeg har lys og plastblomster
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2010 #17 Skrevet 28. juli 2010 12 vinduskarmer totalt. I 7 av dem har jeg grønne planter/kaktuser. (stue og gang) i 2 av dem har jeg ingenting (gang og vårt soverom) og i de resterende 3 står det noen leker, bøker, en liten plante etc. (barnerom) Har også ting hengende ned fra gardinstanga jeg da. Trenger vel ikke stå ting i selve karmen..?
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2010 #18 Skrevet 28. juli 2010 Dildo, tørkerull, svigermors skarpe tunge og en postmann pat bok.
Gjest Skrevet 28. juli 2010 #19 Skrevet 28. juli 2010 En liten kaktus, og noen fluer. Har så smale vinduskarmer, pluss at vinduet er så lavt nede at dethverken er plass til, eller særlig fint å ha som helst der, noe jeg egentlig er glad for Er oppvokst i et hjem der man snaut kunne se ut vinduene pga. alle blomstene, så har fått min dose blomster. Dessuten dreper jeg de bare uansett
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2010 #20 Skrevet 28. juli 2010 På kjøkkenet har vi to gamle søte lamper som jeg har arvet av bestemoren til samboeren min. Mellom lampene har jeg et lite bilde av barnet vårt. Rammen er gammel, og i samme stil som lampene - arvet fra min mormor. I det andre vinduet på kjøkkenet har jeg et hjemmelaget kort, som passer til fargene på lampene, pluss en liten blomster. På stua har vi to t-lysholdere i det ene vinduet, og blomster i det andre.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2010 #22 Skrevet 28. juli 2010 Da er du helt sikkert min nabo - for der finner man julestjerne. Hva er rart med dere?
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2010 #23 Skrevet 28. juli 2010 Det ene vinduet er forbeholdt katten. Ellers har jeg hengende telysestaker, blomster og selvplantede grønnsaker (tomat, paprika). Og for moro skyld et appelsintre vi plantet selv som aldri kommer til å få frukt.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2010 #24 Skrevet 28. juli 2010 en bitteliten buddhastatue i grønn jade, en basilikumplante og et par lys og litt støv..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå