Sussi_med_nr.2 Skrevet 27. juli 2010 #1 Skrevet 27. juli 2010 Lurer på om noen vet om man har krav på 3 dagers tilvenning? Har en liten gutt som skal begynne i barnehagen nå i August, men det er mye styr om dette med tilvenningen på jobben fordi mange har ferie akkurat da. Kan de nekte meg eller har man KRAV på tilvenningen?
magica og lille tryll ♡ Skrevet 27. juli 2010 #2 Skrevet 27. juli 2010 Jeg trodde dette var en rettighet man hadde ja, men du må søke velferdspermisjon. Sjekk ut arbeidsmiljøloven, der står det sikkert noe om dette.
lissiliz❤tassen❤lillesøster Skrevet 27. juli 2010 #3 Skrevet 27. juli 2010 Vet ikke helt, men trodde arb plassen kun kan velge om det er med eller uten lønn. Men sikkert noen andre som vet sikkert
Frk. uflaks Skrevet 28. juli 2010 #4 Skrevet 28. juli 2010 Du har ikke krav på tilvenning i barnehage gjennom arbeidsmiljøloven(desverre!) Men de fleste arbeidsplasser har nedfelt eget krav om dette i sine reglementer. Så sjekk ut hva som står i permisjonsreglementet hos dere. Om du får lønnet eller ikke varierer fra arbeidsplass...
Frk. uflaks Skrevet 28. juli 2010 #5 Skrevet 28. juli 2010 Å glemte å si at hvis det ikke er nedfelt krav om dette hos dere, så skal det store grunner til å ikke gi deg fri om du søker velferdspermisjon UTEN lønn... Husk å send inn søknad i god tid før bhg start
Sussi_med_nr.2 Skrevet 29. juli 2010 Forfatter #6 Skrevet 29. juli 2010 Tusen takk for svar:) Det ordnet seg på jobben så jeg får dra på tilvenning likevel, heldigvis:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå