Gå til innhold

Små og korte gåturer; hjelper det eller gjør det bare vondt verre?

Anbefalte innlegg

Er gravid med nr 2, 27 uker på vei og merker bekkenløsning godt nå (var veldig plaget med det med nr 1). Det er 7 år siden sist jeg var gravid så har glemt gode råd og tips siden det. Er det noen som vet om det hjelper å gå små turer? takk for svar :o)

Fortsetter under...

Så lenge det ikke fremprovoserer mer smerte, er det fint å gå små turer for å få aktivitet. Jeg er blitt fortalt at det man IKKE skal gjøre, er å forsere smerte. Med andre ord ska man ikke tenke at "det gjør vondt, men det er sikkert bra i lengden...". Dette kan være riktig når det gjelder andre typer ryggsmerter, men ved bekkenløsning er det om å gjøre å holde seg så smertefri som mulig.

Romsa

• 2 uker senere...

Jeg merker mest av alt at de er bedre for sjelen :) . Prøv deg frem med veldig korte turer og se hva du tåler. Jeg merker at jeg blir veldig stiv hvis jeg holder samme stilling for lenge så det er egentlig greit å gå litt i mellom. Men da snakker jeg om en veldig kort tur i butikk og sånt.

For min del er gåturer ikke bra - det er noe av det som fremprovoserer smerten mest. Men sykkel er topp! Rolig sykling ute på fin vei eller inne på trimsykkel er deilig - både for kroppen som får litt fart på blodsirkulasjonen og for hodet! :)

Jeg syns det å gå turer, spesielt om det er litt ulendt er helt greit!

Etter et par min begynner kroppen og bli varm, og da kjenner jeg ikke smertene. Noen ganger blir jeg litt stiv i etterkant om jeg går langt, men det går over. Det å sitte er det verste jeg kan gjøre...

Stabiliseringstrening må til for å holde det hele i sjakk!

helt enig, å sitte er verst. min fysio sa at det er på ingen måte skadelig selv om det skulle gjøre vondt, men en må selv kjenne etter hvor mye en tåler. er jo positivt at en holder seg litt i form :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...