Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg måtte slutte i januar/februar med metformin fordi jeg har problemer med magen.

Var spent på hva syklusen ville finne på men tenkte, at jeg hadde kunt att 500mg og da ureglemssig, altså ville ikke noe skje.

Første 1-2 månedene var alt i orden, sykluser på ca 4 uker, helt normalt.

Men så..

Blødning midt i syklusen, neste syklus fikk jeg så en blødning i en uke og jeg trodde detvar enr ar mens, helt til jeg fikk mensen skikkelig 2 uker senere.

Denne syklusen, blødninger 14 dager etter jeg er ferdig med mensen.

Aaaarg, kroppen klarer ikke regulerer seg selv tydeligvis..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142132270-syklusen-uten-metformin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gikk fra ikke eksisterende syklus til regelmessig mens på 2 mnd med metformin. Brukte det en stund og kroppen fungerte bra. Så sluttet jeg med metformin og neste mensen uteble og videre var det eviglange sykluser.

Så startet jeg opp igjen og alt ble bra så lenge jeg brukte metformin. Sluttet så igjen og alt ble krøll igjen.

Har igjen startet opp nå og er i rute og det er herlig. Legen vil ta meg av metformin men jeg prøver å forklare det samme som jeg skriver her til henne men hun er usikker om jeg skal fortsette siden sukkerbelastningstesten osv er litt høye, men fortsatt ikke så høye.

Mener å ha lest at det var pga magen du måtte slutte. Har du prøvd veldig sterke melkesyrebakterier tabletter? Jeg har mye problemer med magen men tåler metformin etter noen uker. Jeg tar også bare 1 halv tablett til de største måltidene og spiser ikke mye sukker/karbohydrater etter jeg har tatt de. Ingen mulighet for deg å fortsette på de?

Jeg har betennesle i amgen pga noen smertestillende jeg gikk på lenge, nå er de skiftet men jeg er fremdeles plaget med kvale og diaree.

Stress gjør seff alt værre men livet kan man ikke leve uten stress desverre

Skal til ny indremedisiner forhåpentligvis snart og håper, han kan hjelpe meg og vil også høre med ham ang metformin.

Tenkte jeg må også finne en ny gynd a vi har flyttet, min gamle er kjempegrei, men orker ikke en tiems kjøretur pr vei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...