Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her litt mer optemistisk enn i går. Har hørt at det har noe å si hvordan våre mødre fødte oss. Fødte de før, etter termin? Legen sa til meg at det var ganske familiært dette her. Min mor har født alle mine søsken og meg en uke før termin, eller på termin dagen. Så håper jeg slipper å gå så mye over tiden.

Men jeg har ikke merket noen tegn til at det er i gang snart. Har ikke hatt kynnere så mye i svangerskapet heller, heller ikke nå på slutten.

Noen som har hørt noe om dette, eller har erfart det??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min mor har født fire barn, tre av oss er jenter. Alle fire er født etter termin (1- 2 uker) med god hjelp av lakserolje så vidt jeg husker...

Ene søsteren min fikk ett prematurt barn og ett barn født to uker før termin.

Andre søsteren min fikk ett av barna ca en uke før termin, det andre på termindato.

Jeg fikk nr 1 to uker etter termin, Nr 2 venter jeg fortsatt på, har en uke igjen til termin...

Skrevet

Dette har eg også hørt om! :)

Moren min fikk meg og mine 3 søsken før termin, meg f.eks. 10 dager før termin. Eg fødte gutten min 1 mnd før termin, det er litt lenge før termin, så vet ikke om det gjelder ;)

Har en venninne som nettop fikk en datter, moren hennes fekk hun 2 uker etter termin, og hun selv fødte 10 dager etter termin..

Er nok litt individuelt, men man kan jo håpe at gene sitter igjen i seg viss moren sin fødte litt før termin ;)

Skrevet

Holder en knapp på dette. Men har ikke så mye til et tegn engang, på at noe er i ferd med å skje.

Men jeg holder på tanken litt til :) Er jo åtte dager igjen...

Skrevet

moren min fødte rundt termin med alle, minus meg som kom 2 uker før. jeg er nå 3 dager over.. men har også hørt at det kan ha litt å si hvordan moren til samboeren/mannen vår fødte siden det er liksåmye hans gener i babyen.. verdt å spørre der og kanskje :) jeg angrer iallefall på at jeg var litt for optimistisk med at jeg iallefall ikke kom til å gå over, for denne tiden er virkelig den verste.. :(

Skrevet

Mamma fødte meg akkurat 3 uker før termin. nå sitter jeg her og er 11 dager unna termin selv. Får bare håpe fødselsforløpet ligner litt på min mors side, da alle fødslene i maaange generasjoner bak har tadd under 6 timer fra føste ri/vannavgang. Har hadd et ganske likt svangerskap som mamma, så krysser fingrene :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...