Gå til innhold

Har problemer med å glede meg over graviditeten..

Musemor med tre søte små

Anbefalte innlegg

Er 8+0 nå.

De to forrige graviditetene endte i MA. Ble oppdaget 10+0 og 9+5.

I begge tilfeller hadde spiren dødt veldig tidlig. De kunne så vidt antyde noen celler.

Nå klarer jeg ikke å glede meg. Har små blødd i 2,5 uker, men får ikke UL. Sykehuset har ikke kapasitet til å ta i mot en for å berolige henne.

Har en rekvisisjon til UL, men min gynekolog er på ferie ut uken, i likhet med alle andre jeg har ringt. Både der jeg kan bruke rekvisisjon, og der jeg kan betale selv.

Gleder meg til mandag, dag er gynekologen min tilbake på jobb.

Håper jeg får time raskt.

Fortsetter under...

Hei!

Først og fremst Gratulerer så mye.

Statistikken tilsier jo at dette skal gå bra:-)

Men,

vet hvordan du har det, og er bare glad jeg har opplevd MA en gang...

Har også hatt noe brun utflod denne gangen, som gjorde at jeg gikk litt i kjelleren og tenkte at nå skjer det igjen..

Føler at jeg bare går på vent, uten å kunne glede meg, men samtidig må også prøve å tenke positivt og ikke være for pessimistisk.

Synes det er rart du ikke har fått UL med din historikk.

Mulig det sprengt kapasitet?

Jeg er ihvertfall såpass heldig at jeg skal på UL nå på torsdag, vil da være 7+0, så føler meg helt syk av engstelse i tilfelle skjermen ikke skulle vise ett bankende hjerte.

Håper gynokologen din får deg raskt inn, så du får visshet.

Jeg føler ihvertfall det er det aller værste- det å ikke vite...

Skulle vært lovpålagt med tidlig UL for dem som har mistet....gjør så mye for tankene...

Skal krysse fingrene for at du snart får en UL, og at alt står bra til:-)

Lykke til videre, håper du får snudd bekymringene til glede etterhvert du også, og bare litt tid skal til for å kunne slappe mer av og nyte det lille miraklet.

Håper å høre mer fra deg når du vet hva som skjer, og husk at blødninger ikke er synonymt med å miste- Heldigvis.

Gog klem

Er mye inne på 1.tri og snoker, men tør ikke helt å innvolvere meg mer før jeg har vært på UL..

Jeg skjønner godt hvordan du har det. Opplevde en SA i forrige svangerskap, var da 6-7 uker på vei. Nå er jeg faktisk kommet til uke 13 + noen dager, men klarer fortsatt ikke glede meg ordentlig til tross for at jeg har vært på UL i uke 6 og 10 og alt har vært bra da.. Har ikke orket å fortelle andre enn den nærmeste familien om graviditeten enda, selv om jeg tror at mange av mine nærmeste venner har skjønt det allerede, magen er jo ikke så veldig flat lenger.. Synes selv også at det er leit at jeg ikke har klart å glede meg noe enda, når storebror lå i magen var jeg jo helt i ekstase, leste alt jeg kunne kommer over fra uke til uke.. Denne ganga har jeg ikke orket å ta imot "svangerskapsboka" de deler ut på legesenteret, ble nesten sint da hun spurte meg i uke 5 om jeg ville ha den da.. Huff.. :)

Får håpe at du får time veldig fort, og at alt er bra da! Og at du klare å glede deg etter det.. :)

Jeg kjenner jeg blir forbannet over hvordan mange av dere blir mer eller mindre avvist både hos leger, jordmødre og på sykehus. Jeg mistet i MA i uke 13, og da jeg ble gravid på nytt og opplevde blødninger - så fikk jeg beskjed om å sette meg i bilen og komme rett på sykehuset. Bare for at jeg skulle slippe all grublingen, sa jordmoren jeg snakket med. Dessverre ble det konstatert en SA, men jeg er evig takknemlig for at jeg fikk hjelp med en gang.

Jeg føler meg veldig trygg på at dersom jeg blir gravid igjen, så vil jeg igjen bli møtt med ekstra mye velvilje på fødeavdelingen. Jeg skulle bare ønske det var slik over hele landet!

Jeg håper av hele mitt hjerte at det går bra med deg. Jeg blødde i flere uker med minstemann, som er en meget aktiv seksåring i dag. :-)

Håper du får deg en UL pronto, var selv i dag og var skikkelig forberedt på det værste...

Et lite bankende hjerte gjør myyyye for psyken!!

Kjenner meg endelig optimistisk og glad, selv om jeg vet at ingenting er sikkert enda.

Håper du kommer inn snart så det blir litt lettere:-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...