elma82 Skrevet 27. juli 2010 #2 Skrevet 27. juli 2010 Vi begynte da han var 5 mnd, i håp om bedre nattesøvn. Merket ingen forskjell. I begynnelsen ble det til og med verre fordi han fikk så vondt i magen (forstoppelse).. Det hjalp heller ikke da vi for en mnds tid siden kom opp i 4 måltider pr dag. Det var nattavvenning som måtte til for at han skulle sove rimelig greit (er nå snart 9 mnd og nettopp nattavvent). Men det er jo noen babyer det funker på, håper din er en av dem!
Silvia Skrevet 27. juli 2010 Forfatter #3 Skrevet 27. juli 2010 Takk for svar! Spurte på skravle også, og alle sier det samme som deg. Så tror jeg drøyer det litt med grøten. Poden legger jo bra på seg. Siden min er i underkant av 4 mnd er det vel for tidlig med nattavvenning også. Men kanskje begynne med litt mme på kvelden? Jeg er rimelig desperat etter litt sammenhengende søvn nå..
*Mummimamma og LilleGull* Skrevet 27. juli 2010 #4 Skrevet 27. juli 2010 Vi begynte med grøt et par dager før snuppa ble 4 mnd. Hun har egentlig sovet veldig bra om nettene hele tiden, men da hun bikket 3 mnd ble det bare tull på nettene. Trodde først det var økedøgn, men når det nærmet seg to uker med tull prøvde vi at jeg lå på et annet rom om natta slik at pappaen prøvde å gi hun vann/smukken en del ganger, men det heller hjalp ikke. Innførte grøt sakte men sikkert, prøvde risgrøt først, brukte vel omtrent to uker før vi turte å gi henne en hel porsjon. Når hun fikk hele porsjoner med grøt så begynte hun å sove 9-10 timer i strekk, så tydelig at dette hjalp på snuppa:)
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 27. juli 2010 #5 Skrevet 27. juli 2010 Her syns jeg han sover bedre på natta etter vi begynte med grøt:) Begynte da han var 3 mnd fordi han spiste så mye mme. Helsesøster anbefalte å prøve litt grøt og øke forsiktig:) Han koser seg med grøten og er straks 4 mnd:) Det vi så hjalp veldig var at han holdt lenger mellom måltidene på dagen.. Han spiste annenhver time en periode og var oppe i godt over literen med mme. Dette er jo ikke anbefalt, derfor HS ba oss prøve grøt:) Nå spiser han hver 4.time og får halv porsjon grøt på formiddagen og halv porsjon på kvelden + flaske ved siden av hver gang. Og kun flaske på morgenen og midt på dagen:) Ellers sover han 10-12 timer om natta:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå