Gå til innhold

Stripe/bleke håret..Noen som har noen meninger,erfaringer e.l.?!

Anbefalte innlegg

Jeg har pleid å stripe håret mitt blondt, og har veldig lyst til å gjøre det nå igjen.. For det trengs!! :)

Men så er jeg nå 8+4 uker på vei og er redd for å gjøre noe som ikke er bra for den lille i magen! Vet noen om dette er skadelig/farlig?

Jeg skal bruke hjemmestriping, den som heter "Blonde" fra Schwarzkopf. Skal bruke hette hvis det også kanskje kan hjelpe på litt!

Står ingenting på pakningen om at den ikke kan bruker av gravide, står kun om allergiske reaksjoner.. Hm! Noen som vet noe? :/

Fortsetter under...

Okei, jammen da får jeg satse på at det ikke noe skadelig. Har bare hørt så mye rart! Men ja, håper du bare har gjort det en gang i måneden, og ikke hver dag, hehe! :P Tusen takk for svar! :)

Vet det er mange som mener att det er helt greit, men også mange som ikke syns det...;) Tror att både jordmødre, leger ,frisører og helt vanlige folk har veldig delte meninger på det området...;)

Jeg har valgt en sånn mellomting... Stripet en gang sånn midt i svangerskapet, og en gang ca. 1 mnd. før termin sånn att jeg skulle føle meg litt ok mens jeg var på sykehuset dagene etter fødselen..hehe...;) Og en av gangene jeg var gravid skulle jeg i konfirmasjon ,så da ble det vell en ekstra striping der...;)

Annonse

Ja, det er akkurat det at det at det er så mange delte meninger! Er klart at om jeg vet at det ikke er sunt for den lille i magen, så greier jeg meg fint uten stripene! Men er det ikke farlig, så gjør jeg det!

Men uansett så er det nok ikke dumt å velge en sånn mellomting som å stripe det bare en eller to ganger i løpet av svangerskapet, i stedenfor å gjøre det veldig veldig ofte..

Men tusen takk for svar, får se hva jeg gjør.. Skal høre med legen min neste uke og høre hva han syns.. Kanskje jeg bare skal benytte sjansen til å bare få min naturlige farge tilbake også! :)

Lykke til videre i svangerskapet alle sammen <3

Jeg bor i Danmark. Og her fraråder man sterkt at man farger hår under graviditet. Det er masse hormonforstyrrende stoffer i fargen som trenger inn i hodebunnen og inn i blodet vårt. Men det er ikke så mye fokus på dette i Norge. Jeg tar uansett ikke sjansen.

Det er masse hormonforstyrrende stoffer i parfyme +++ så det er smart å være litt forsiktig med hvor mye man bruker.

Kan lese om skadene det gjør her:

http://videnskab.dk/content/dk/krop_sundhed/hormonforstyrrende_stoffer_virker_tidligt_i_graviditeten

Jeg har ikke bleket/stripet mitt hår i noen av mine svangerskap.

Har også hørt både for og imot, men jeg har synes at hvis det er den MINSTE tvil, så lar man vær..

Jeg har ihvertfall hatt tvil og avstått..

Jeg har også lurt på dette. Har kjøpt farge men vært i tvil om jeg skulle bruke den om det var skadelig på barnet. Jeg er 7 uker nå og tenker at jeg venter til alt er dannet og utviklet hos den lille før jeg gjør det. Har tidligere farget håret ca 2 ganger i løpet av svangerskapet og dette var midt inni og på slutten...

Jeg sniker meg inn hit for å komme med et tips hvis du føler at du er i tvil. Dra til frisøren og få håret stripa med folie. Da er ikke fargen i kontakt med hodebunnen, bortsett fra akkurat når man skal skylle ut fargen.Håret ellers er jo dødt.

Personlig tror jeg det går bra å farge gåret som gravid.

Gjest H to the Izzo

Jeg går til en svangerskapsspesialist fordi jeg har mistet mange ganger. Han er veldig oppdatert innen dette emnet, og rådet meg til å vente med å farge håret til jeg var i 2. trimester. Jeg prøvde å søke mer om dette på nettet, men fant så mye motstridende info at jeg heller spurte ham. Han sa det er forsket lite på effekten av hårfarging hos gravide, så derfor vet man ikke om det kan være skadelig eller ikke. I 2. trimester, derimot, er jo alle organer ferdigdannet, så det er mindre sjanse for at det kan skade den lille.

Men denne avgjørelsen er opp til enhver, som med alt annet. Gjør det du selv tror er best for babyen din. :-)

Annonse

Farg håret ditt og lev med god samvittighet selv om du er gravid!

Jeg ødela mye av mitt første svangerskap og babytid med masse

bekymringer og diskusjoner om f eks hårfaring som ofte blir helt tatt helt ut av proposjoner på nettsteder som dette. Ja, det er alltid noen som har hørt om noen som - men tross alt har leger og fagfolk ofte helt andre forutsetninger for å uttale seg, selv om det er sagt i beste mening,

Lykke til!

Jeg har også farga håret, både hjemme og hos frisør, i svangerskapet. Har ennå til gode å møte noen som mener det er farlig :)

Tenk på de som jobber som frisør og er gravide, de kommer jo i kontakt med hårfarge hver dag på jobb.

Det er ikke bra å farge håret hverken når man er gravid eller ellers. Men jeg ville i allefall ikke tatt sjansen på det for bæibi sin skyld.

Det er ike mange hysteriske damer, forum eller personlige meninger som sier at det ikke er bra. Det er forskning. Det er derimot mange med personlige meninger som velger å ikke tro på forskningen. Les denne tråden der det kommer godt frem både med linker og meninger at det ikke er verdt det: http://www.barnimagen.com/forum/thread/142141387

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...