Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her jobber far ganske mye, men jeg har innfunnet meg med at det er slik det er i den bransjen han jobber i:) Eneste som jeg syns er trist er at han risikerer å gå glipp av store ting som for eksempel de første skrittene etterhvert..

Men det er slik det er når man må jobbe for å leve:)

Så jeg skal ikke klage, mini legger seg jo før pappaen kommer hjem som regel,men i helgene og de kveldene han er hjemme litt tidligere så er han en fantastisk pappa:-)

Men jeg syns du burde ta det opp med din mann... Syns rett å slett han behandler deg skikkelig dårlig! Som noen andre over her sa: Det er DERES barn, ikke kun ditt!

Lykke til:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes du har en frekk latsabb av en samboer HI. Du er så aldeles ikke kravstor.

Jeg er heldig og har en samboer som deltar mye i arbeidet med gutten vår. Han tar initiativ til det også og det er flott. Vi er jo to om det. Nå i permisjonstida så er det jeg som handler inn alt, middag på bordet hver dag, vasker klær og gjør husarbeid. Jeg går turer hver dag med hundene også. Han arbeider mye og det faller seg naturlig at jeg gjør sånt på dagtid. Det er helt greit for meg. Den tiden som er igjen før mini skal legge seg, bruker de sammen, leker, bader og gir mat.

Jeg står opp hver dag med mini, men på helg når pappaen har fri så sover vi hver vår dag. Hvis ikke så får jo jeg aldri sovet ut.

Skrevet

Huff, det er jo ordentlig deprimerende å høre hvordan noen av dere har det! Jeg synes at det er urettferdig nok at det er jeg som faktisk må ofre meg ved å gå gravid og så amme etterpå. Ikke kan man spise/drikke det man vil, vondt her og der får man og kroppen blir jo heller aldri den samme! Men på alle andre måter er vi tilnærmet likestilte! Pappan tar både lillemor og husarbeid. (han skal også være hjemme med henne i et halvt år) Jeg gjør det jeg rekker, men med en liten en med kolikk er jeg faktisk helt utslitt når far endelig kommer hjem fra jobb. Så da overtar han med byssing og bæring og så lager den som ikke bærer middag.. Jeg hadde ikke syntes noe om å ha en mann som ikke brydde seg om barnet sitt! Det er jo rett og slett veldig trist!

Skrevet

Her i huset har vi hatt en del diskusjoner når det gjelder fordeling av arbeid, men jeg ser jo nå at jeg ikke kan klage i forhold til mange andre. Min samboer er veldig opptatt av jenta vår, og leker/koser mye med henne og liker faktisk veldig godt å ta seg av stell og bleieskift! Det er vel fordi jeg må ta all matinga (ammer), så da synes han det er greit å ha noen ting som han kan gjøre for henne også. Så så lenge han er hjemme er det veldig bra her.

Problemet her er at han har vært mye borte på kveldstid. Nå når jenta vår er 3 mnd så vet klarer han fortsatt ikke å bade henne og legge henne selv, fordi han er så usikker. Men nå har vi badet henne sammen flere ganger, og så fort vi får henne til å ta tåteflaska så skal jeg la dem være alene en kveld så han får prøvd seg. Jeg tenker som så at om man henger over dem så blir de aldri trygge på å ta seg av babyen, og de må jo få gjøre ting på sin måte for å bli kjent med barnet sitt.

Håper HI og dere andre med late menn sier ifra og får en voksen og konstruktiv reaksjon!

Skrevet

Gurimalla, jeg må si som flere andre her, det virker rett og slett som han er lat, og ikke gidder bidra! Her i huset deler vi på det meste når det gjelder babyen, bortsett fra at jeg er alene med ham på dagtid nå mens jeg har permisjon.

Han står opp med ham om morgenen og gir ham det første måltidet og leker med ham en stund før han drar på jobb, slik at jeg får sove litt lengre, i og med at jeg er oppe på natta.. Og så tar han kveldsmatingen og kveldsstellet slik at han får tid med ham på kvelden før han legger seg, og så bytter vi på å legge ham annenhver kveld, slik at han blir vant til å legges av begge to. Hva om du plutselig må bort e.l.?? Da kan han få en stri tørn med slike ting, om han aldri gjør det ellers. Eller, kanskje det er akkurat det han skulle opplevd ;)

Blir ikke gjort mye husarbeid av meg i uka, gutten vår er veldig aktiv og sover lite på dagtid, så jeg har ikke mye tid til overs, det blir ofte til at vi tar skippertak sammen i helgene :) Ta deg 8 mil på sykkelen du også da, og la han ta seg av ting hjemme! Jeg hadde virkelig sagt fra hadde jeg vært deg, hadde aldri taklet å ha det slik, er glad jeg har en som deler på ansvaret med meg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...