Gå til innhold

Gjør det vondt å sette epidural?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt mye over smertestillende, og har vel egentlig tenkt at epidural passer meg best. Har en mor som er sykepleier, og hun sier hun aldri hadde tordet å tatt epidural, fordi det er så nært spinalkanalen. Og er de uheldig å bommer kan det gå riktig så gale. Men så har jeg aldri hørt eller lest om noen som har vært så uheldige da.... Enda:)

Videoannonse
Annonse
Gjest *Jan/febKommerGullNr.2*
Skrevet

Jeg har tatt det, og kjente faktisk ingen ting av stikket. Hadde så vondt fra før sikkert, at jeg ikke tenkte over det. Ingen plager i ettertid heller. Skal ta det igjen om jeg får muligheten:)

Skrevet

Jeg hadde epidural ved forrige fødsel,syns ikke det var vondt i det hele tatt.De setter alltid lokalbedøvelse først. Det er ingen fare for å bli lam av epiduralkanalen fordi "ryggmargen" slutter langt ovenfor der de stikker ved epidural.

Skrevet

Jeg fikk det da jeg født på fredag - hadde og hørt masse historier, men de er nok fra "gamle dager", hehe - det har nok utviklet seg masse de siste årene bare:)

Fikk først lokalbedøvelse, den hjalp jo godt, så var det om å gjøre å slappe mest mulig av og sitte riktig (de var veldig flinke til å hjelpe og forklare meg alt). Det er jo masse bein de skal snirkle seg forbi, og de få gangene de kom borti var det som å få bittelitt støt i ryggen - men riene var verre, så det gjorde ingenting. JEg ga dem bare beskjed om å kjøre på, hehe.

Da den var vel inne, forsvant smertene helt, under riene!!! Merket jo når pressriene kom og når gullet var på vei ut, selvfølgelig. Men selve riene, som jeg kjente så ekstremt i ryggen, var borte!!! Skulle jeg født igjen, hadde jeg absolutt tatt epidural og ja, jeg anbefaler det!!!

Skrevet

Jeg har tatt både epidural og spinal-bedøvelse. Kjente ikke noe av noen av stikkene;-)

Var sikkert heldig med anestilegene som satte. Men dette var ikke i forbindelse med fødsel.............

Skrevet

Jeg har hatt epidural ved begge mine foregående fødsler, og kommer ikke til å nøle om å be om det igjen!

Nå sist bommet anestesi to ganger og traff bein i stedet for der de skulle, og det var vondt! Men fikk ingen bivirkninger eller noe av det.

Jeg synes epidural er helt fantastisk hjelpemiddel, spesielt for oss med lange fødsler så vi får slappet litt av og... ( 18 timer og 15 timer)

Skrevet

Jeg hadde en lang fødsel sist og epidural kan jeg virkelig anbefale. I forhold til riene ble stikke i ryggen en form for smertelindring det også. Jeg syns det var godt å få kjenne på en litt annen type smerte etter timer med rier.

Så jeg nøler ikke med å takke ja til epidural igjen.

Skrevet

Så kjekt med mange tilbakemeldinger:) Var så dum jeg så en film om hvordan de setter epiduralen tidligere i dag... Det var jo lurt:( Ser ganske så brutalt ut. Men når man får bedøvelse først så kjenner man det vel ikke:) Og når jeg først er i fødsel så er det vel neppe noe sammenlignet med smertene fra riene hehe..:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...