June&Lillemor Skrevet 27. juli 2010 #1 Skrevet 27. juli 2010 Hei..Må man bestille time selv til ultalyd? Jeg er nå 4+7, er det for tidlig å dra dit nå da eller? har ikke time hos lege før 30 august...
MOM - Endelig spire <3 Skrevet 27. juli 2010 #3 Skrevet 27. juli 2010 Jeg har vært på Ul idag og jeg er 5+0. Hun såg fostersekken i livmora men ikkenoe foster enda, det er fortidlig. Ellers var alt som det skulle :-) Skal tilbake på ny ul når jeg er 7+0
June&Lillemor Skrevet 27. juli 2010 Forfatter #4 Skrevet 27. juli 2010 Gikk du til lege først for å få time, eller hvordan gikk du frem for å få time til ul?=)
♥Mammatil3små♥ Skrevet 27. juli 2010 #5 Skrevet 27. juli 2010 Hei:) Du får egentlig ikke time til ul før en gang mellom uke 16 og 20... Da sender legen/jordmor henvisning til ultralyd:) Er vell egentlig bare under spesielle forhold(f.eks. tidligere komplikasjoner eller usikkerhet rundt noe med svangerskapet) som gjør att noen får ul tidligere ... Men du kan bestille ultralyd på private klinikker... Uke 4+6 er nok litt tidlig, da ser du nok ikke noe spesielt, men i uke 12 skal det visst være veldig bra... Jeg var en gang i uke 9 når jeg skulle ha førstemann ,og da fikk vi se en sprellende liten kropp med hode ,bittesmå armer og ben (foreløpig uten fingre og tær), og ett bankende hjerte... Så fikk se ganske mye allerede da...
2prinsesserogbim Skrevet 27. juli 2010 #6 Skrevet 27. juli 2010 Etter uke 6 kan man se en liten reke med et bankende hjerte.. jeg var på tidlig ul med minste jenta pga tidligere SA og var veldig bekymret... Jeg var da i det jeg trodde var 7 uker på vei men kom ut ei uke lenger på vei.. Kjempe koslig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå