stellita.med 3 barn<3 Skrevet 27. juli 2010 #1 Skrevet 27. juli 2010 Jeg må ha søtsaker hver eneste dag..klarer ikke holde meg, er redd babyen skal ta skade av det? kan de det? Jeg har ikke no sukker i urinen men føler jeg spiser mer enn jeg burde..Forrige svangerskap var jeg helt mottsatt.. Flere som føler det sånn? Jeg har så dårlig samvittighet..
WPW Skrevet 27. juli 2010 #2 Skrevet 27. juli 2010 Faren er vel at babyen blir veldig stor. Jeg nevnte for jordmor at jeg spiser alt for mye søtt. Det toppa seg veldig i ferien da jeg har en svigerfamilie som er tynne som streker og som gjerne bytter ut lunsjen med kringle eller lignende i ferien. Jeg la på meg 3 kg på to uker i ferien.... Men etter ferien har det heldigvis blitt litt mindre:) Det jeg har slitt litt med er at jeg i utgangspunktet hadde et mål om å være veldig veldig sunn.. Også gikk ikke det pga kvalme til å begynne med, og så har det liksom bare fortsatt i en usunn tralt. Også hjelper det jo ikke akkurat at det står overalt at "baby blir hva du spiser" osv.. Men jeg tror ikke babyen tar skade av det:) Så lenge urin og blodtrykk og sånn er ok, så tror jeg ikke du skal gå og straffe deg selv med masse dårlig samvittighet!!!!
EllaMaria Skrevet 27. juli 2010 #3 Skrevet 27. juli 2010 Godt å se at det er flere som har det som meg! Jeg spiser en god del frukt og grønnsaker og hadde store planer om å bare være supersunn, men klarer heller ikke å holde meg unna godteri og kaker (og jeg som ikke engang likte kaker før jeg ble gravid!). Vektøkningen er helt ok, selv om den har gått litt fortere i det siste. skulle gjerne ha klart å holde den litt nede, men ser ut til å ligge sånn greit på snittet. Magemålene er akkurat som de skal være, så babyen er tydeligvis ikke enorm i hvert fall. Jeg tok opp dette med legen min, som bare sa "bare pass litt på hva du spiser" - jeg fikk henne til å måle blodprosenten, og den var finfin. så jeg spiser så variert som mulig, får i meg grønnsaker og vitaminer - og så tenker jeg at babyen får det best hvis jeg koser meg og nyter tilværelsen, så jeg orker ikke å stresse for mye med dette med godteriet. Ikke gjør det du heller! :-)
stellita.med 3 barn<3 Skrevet 27. juli 2010 Forfatter #4 Skrevet 27. juli 2010 Hei:) Nei da skal jeg prøve å slappe av litt med tankene rundt sukkeret og heller prøve å være LITT mer forsiktig.. Håper neste kontroll viser positive prøver også Nå har jeg nettopp spist to brødskiver med bringebær syltetøy og så godt det var:) hehe
August 2010 <3 November 2011<3 Skrevet 27. juli 2010 #5 Skrevet 27. juli 2010 Jeg spiser godis som en gris og babyen min er 14% mindre en gjennomsnittet.. så tviler på at den blir større av sukker..
stellita.med 3 barn<3 Skrevet 27. juli 2010 Forfatter #6 Skrevet 27. juli 2010 min er også mindre enn gjennomsnitt så tror ikke helt på det... hvor mye spiser du i løpet av en dag?
nr 2 har nå gutt og jente !! Skrevet 27. juli 2010 #7 Skrevet 27. juli 2010 ... vil også spise snop :-)))) Vil bare si at svangerskapsdiabetes kan utvikles hvis en spiser mye søtt. Og det er ikke no greit. Jeg har alltid "spist hva jeg ville, uten å legge på meg" og det gjorde jeg også i starten av svsk. Ca uke 30 fikk jeg påvist svangerskapsdiabetes. Ingen i familien har det. Ikke er jeg overvektig. Jeg er norsk. - så mitt råd er bare: Spis søtt med måte !! Jeg gleder meg til baby'n er ute, og jeg sansynligvis blir kvitt dia'n. Da vil jeg kose meg med is og brus og smågodt :-DDDD
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå