Gå til innhold

Hvor mye er for mye sukker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må ha søtsaker hver eneste dag..klarer ikke holde meg, er redd babyen skal ta skade av det? kan de det?

Jeg har ikke no sukker i urinen men føler jeg spiser mer enn jeg burde..Forrige svangerskap var jeg helt mottsatt..

Flere som føler det sånn?

Jeg har så dårlig samvittighet..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Faren er vel at babyen blir veldig stor. Jeg nevnte for jordmor at jeg spiser alt for mye søtt. Det toppa seg veldig i ferien da jeg har en svigerfamilie som er tynne som streker og som gjerne bytter ut lunsjen med kringle eller lignende i ferien. Jeg la på meg 3 kg på to uker i ferien.... Men etter ferien har det heldigvis blitt litt mindre:) Det jeg har slitt litt med er at jeg i utgangspunktet hadde et mål om å være veldig veldig sunn.. Også gikk ikke det pga kvalme til å begynne med, og så har det liksom bare fortsatt i en usunn tralt. Også hjelper det jo ikke akkurat at det står overalt at "baby blir hva du spiser" osv.. Men jeg tror ikke babyen tar skade av det:) Så lenge urin og blodtrykk og sånn er ok, så tror jeg ikke du skal gå og straffe deg selv med masse dårlig samvittighet!!!!

Skrevet

Godt å se at det er flere som har det som meg! Jeg spiser en god del frukt og grønnsaker og hadde store planer om å bare være supersunn, men klarer heller ikke å holde meg unna godteri og kaker (og jeg som ikke engang likte kaker før jeg ble gravid!). Vektøkningen er helt ok, selv om den har gått litt fortere i det siste. skulle gjerne ha klart å holde den litt nede, men ser ut til å ligge sånn greit på snittet. Magemålene er akkurat som de skal være, så babyen er tydeligvis ikke enorm i hvert fall. :)

Jeg tok opp dette med legen min, som bare sa "bare pass litt på hva du spiser" - jeg fikk henne til å måle blodprosenten, og den var finfin. så jeg spiser så variert som mulig, får i meg grønnsaker og vitaminer - og så tenker jeg at babyen får det best hvis jeg koser meg og nyter tilværelsen, så jeg orker ikke å stresse for mye med dette med godteriet. Ikke gjør det du heller! :-)

Skrevet

Hei:)

Nei da skal jeg prøve å slappe av litt med tankene rundt sukkeret og heller prøve å være LITT mer forsiktig..

Håper neste kontroll viser positive prøver også:)

Nå har jeg nettopp spist to brødskiver med bringebær syltetøy og så godt det var:) hehe

Skrevet

Jeg spiser godis som en gris og babyen min er 14% mindre en gjennomsnittet.. så tviler på at den blir større av sukker..

Skrevet

min er også mindre enn gjennomsnitt så tror ikke helt på det...

hvor mye spiser du i løpet av en dag?

Skrevet

... vil også spise snop :-))))

Vil bare si at svangerskapsdiabetes kan utvikles hvis en spiser mye søtt.

Og det er ikke no greit.

Jeg har alltid "spist hva jeg ville, uten å legge på meg" og det gjorde jeg også i starten av svsk.

Ca uke 30 fikk jeg påvist svangerskapsdiabetes. Ingen i familien har det.

Ikke er jeg overvektig. Jeg er norsk. - så mitt råd er bare:

Spis søtt med måte !!

Jeg gleder meg til baby'n er ute, og jeg sansynligvis blir kvitt dia'n.

Da vil jeg kose meg med is og brus og smågodt :-DDDD

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...