Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #1 Del Skrevet 27. juli 2010 Er 38 år til høsten. Og har nå hatt to MA. En i aug 2009 og en i des 2009, hhv 10 og 12 uker. Blir fort gravid, så i februar var vi i gang igjen. denne gangen fikk jeg ultralyd i uke 8, og uke 12 før den "vanlige i 18-20 uke. De to første ultralydene var fine, og jeg gråt av glede da jeg så hjertet slå og alt så bra ut. MEN så kom uktralyden 5 juli. Jeg gruet meg, er rett og slett et nervevrak før ultralydene. Alt så fint ut, hjerte, nyrebekken, navlestreng, og vi så det var en liten gutt, han sprellet som en liten sprellemann der inne. Jeg hadde kjent han sparke i litt over en uke (er første gangen så var litt usikker på hva det var). Men så stoppet jordmoren opp, og fikk en bekymret mine, hun ville ha tak i overlegen. Han kom, og sa at dette ikke ser bra ut. Lille gutten min hadde en alvorlig hjernekskade. Ble sendt til Riksen, for en 2 oppinion, der var de klare. Han overlever så lenge du bærer på han, men han vil sannsynligvis dø kort tid etter fødsel. Og om han ikke gjør det, og de velger å operere vil han bli et multihandikappet barn, uten språk og 100% avhengig av andre. Fødsel ble satt i gang 3 dager senere. han var så fin, fikk ha han hos oss etterpå. Lille gullet, så ferdig, nesen, fingrene, tærne. Nå håper jeg at jeg bli gravid igjen like raskt som de andre gangene, samtidig som jeg gruer meg så vanvittig. Komme ikke il å ha noe hyggelig svangerskap. Andre gleder seg til ultralyd, og alt annet som skjer. Jeg tør knapt tenke... Ordne barnerom vil jeg ikke gjøre, fortelle familie og venner skal jeg ikke. Håper jeg holder meg likebra som denne gangen evt neste gang også, da kan jeg skjule det til iallefall 6 mnd. Det er slik at om jeg blir gravid på nytt har jeg ikke en gang lyst å fortelle det til min mann, det er vanskelig for han også. Og han har hatt en gravid kvinne rundt seg det siste året. Trøtt og kvalm, ikke særlig til selskap. Hvordan skal jeg klare dette igjen? Noen som vet råd? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142131044-h%C3%A5per-jeg-bir-gravid-igjen-snart-tror-jeg/
Gjest Skrevet 27. juli 2010 #2 Del Skrevet 27. juli 2010 Jeg har ikke opplevd det samme som deg, men 9 dager over termin så døde gutten vår i magen min. Helt uventet. Han var helt frisk..og mest sannsynligvis var det navlesnora som var årsaken. Vi får ikke endelig svar før obduksjonsrapporten foreligger. Det er nå 3 uker siden. Jeg ønsker også veldig sterkt å bli gravid igjen - men samtidig vet jeg at det neste svangerskapet kommer til å bli et marieritt. Det viktigste for meg bli å få en plan, med mange mange ekstrakontroller og flere UL. Og ikke minst en dato jeg vet jeg skal settes igang. Og den datoen skal være FØR termin. Aldri om jeg kommer til å gå over tiden igjen.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142131044-h%C3%A5per-jeg-bir-gravid-igjen-snart-tror-jeg/#findComment-142131691
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå