3høstjenter Skrevet 27. juli 2010 #1 Skrevet 27. juli 2010 Trenger råd om jeg skal kjøpe en vugge som babyen kan sove i stuen med. Eller en seng med hjul på.
Virreli Skrevet 27. juli 2010 #2 Skrevet 27. juli 2010 Jeg har kjøpt en vugge til å ha i stua, synes det er et fint møbel også. Hun skal ha sprinkelseng i 2. etasje og stuen er i 1. etasje. Hadde begge rom vært i 1. etasje hadde jeg muligens kjøpt vugge/seng med hjul og trillet den frem og tilbake.
06,07 og spire nr 3 i 2010 Skrevet 27. juli 2010 #3 Skrevet 27. juli 2010 Vi bruker en vugge min søster har hatt til sine barn, en tre vugge. så har babyen grind seng på soverommet:)
vimsa .-) på overtid Skrevet 27. juli 2010 #5 Skrevet 27. juli 2010 leander hengevugge. henger en krok på soverommet vårt, og en krok i stua... så kan vi flytte vugga etter behov....
-S- Skrevet 27. juli 2010 #6 Skrevet 27. juli 2010 Vi skal ha trevugge i stua og sprinkelseng på rommet
2 boys & now pink Skrevet 27. juli 2010 #7 Skrevet 27. juli 2010 Jeg har en flettekurv på hjul... en såkalt moseskurv!
Gjest Skrevet 27. juli 2010 #8 Skrevet 27. juli 2010 Vi kjøpte en brukt trevugge på finn og malte den hvit (+kjøpt ny madrass såklart!), den skal stå i stua og vi har sprinkelseng på soverommet.
Mellirs ♂ '10 Skrevet 27. juli 2010 #9 Skrevet 27. juli 2010 Vi skal også ha en vugge i stuen, og sprinkelseng på rommet Begge to samme som jeg sov i når jeg var liten Hva gjør dere andre når babyen har vokst ut av vuggen, og skal hvile om dagen? Sikkert dumt spørsmål, men bare lurer på hvordan andre gjør det:) Hvile i vogna?
-S- Skrevet 27. juli 2010 #10 Skrevet 27. juli 2010 Har ikke erfaring med det, siden det er min første. Men tenker at vogna er et bra alternativ. Regner med å bruke vugga til babyen er 4-5 måneder. Og etter det kan han sove ute i vogna:) Er det ikke vær for det, kan man vel kansje bruke senga da!?
3 søte jenter♥ Skrevet 27. juli 2010 #11 Skrevet 27. juli 2010 Jeg har veldig lyst på en purnatur hengevugge for å ha i stua. Vi har allerede kroker i taket som vi har en huske i. Noen som har erfaring med disse vuggene? Storesøster blir 23 mnd til terminen min. Hadde en vugge på stua til henne. Men ser for meg at hun vil klatre oppi vugga sammen med babyen. Synes en hengevugge høres smart ut sånn sett... Vil gjerne høre hvilke erfaringer andre har med purnatur/hengevugger....
Tredje drøm Skrevet 27. juli 2010 #12 Skrevet 27. juli 2010 Vi har kurv til babyen på soverommet, og i stua står lekegrinda klar. Har kjøpt en liten lekegrind (80x80 cm), med bunn som kan heves. Så kan bunnen være høyt oppe mens babyen er liten og ligger i ro. Har sprinkelbeskytter rundt, og leketeppe og lammeskinn i bunnen. Ammeputa ligger på ene siden, så blir det lunt og godt. Men jeg planlegger at babyen skal sove ute i vogna (eller evt i kurven på soverommet) når hun begynner å få mer faste soverutiner. Lekegrinda blir mer for å ligge i og få litt fred og ikke bli trampet på av storesøsknene.
Arie Skrevet 27. juli 2010 #14 Skrevet 27. juli 2010 Sprinkelseng oppe på soverommet og lekegrind som er stillt inn på det høyeste i stua. Jeg synes det var er grei løsning som varer lenge:) Kan jo bare bygge rundt ungen med puter og slikt i lekegrinda.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 27. juli 2010 #15 Skrevet 27. juli 2010 Jeg vurderer også en hengevugge ala purnatur, og storesøster vil være ca 23 mnd når baby kommer. Er egentlig ikke redd for at hun kommer til å prøve å klatre opp til babyen, uansett hvor hun skal ligge, for hun pleier å vise babyer stoor respekt og er veeeldig forsiktig m dem. MEN man kan jo aldri vite 100 % sikkert, så en litt høy hengevugge er sikkert greit, for sikkerhetsskyld. Satser uansett på at babyen skal sove mye ute i vogna etterhvert, for husker ihvertfall at førstemann ble mer var for lyder og ting som skjedde rundt henne fra ca 3-4 mnds alder, og da var utesoving en helt genial løsning; hun sov både lengre og bedre der enn inne=)
Gjest poäng Skrevet 27. juli 2010 #16 Skrevet 27. juli 2010 Vi har en vugge som skal være i stua og i tillegg har jeg en moseskurv. Kurven er mest mtp når jeg skal være andre steder i huset, så er det greit å ha babyen med. Feks, vaskerommet er i en annen etasje enn stua, så da er det jo greit at babyen kan være med i den. Eller når jeg skal dusje, så kan babyen være med på badet. Tanken er også at på nattestid så ligger jeg babyen i kurven opp i sprinkelsenga, sånn at babyen har et lunt og trygt sted å sove om natten. Men hvordan blir det i praksis, tro?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå