Theaen Skrevet 26. juli 2010 #1 Del Skrevet 26. juli 2010 Før jeg ble gravid har jeg vært plaget med kronisk sykdom og utmattelse i kroppen. Jeg visste ikke at jeg var gravid før ca 1 måned ut i svangerskapet, og da hadde jeg følt meg overraskende bra(bortsett fra litt ømme bryster). Når jeg finner ut at jeg er gravid, så tenker jeg at det her blir jo ikke noe problem. Men brått så forandrer kroppen min seg helt og de siste 4-5 dagene så har jeg vært i sinnsykt dårlig form. Jeg har vært veldig kvalm og har ikke matlyst (men tvinger i meg mat for det). Opp på dette verker det som bare det i hele kroppen (en infulensalignende følelse, men uten feber), har null energi, hode verker og magen har slått seg vrang. Er usikker på om det er graviditen som får meg til å bli så dårlig eller om jeg kanskje er syk utenom. Håper det er sist nevnte, for dette er uutholdelig. Noen andre som har det lignende? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142130239-hjelp-andre-som-har-det-lignende/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
ungmortil3 Skrevet 31. juli 2010 #2 Del Skrevet 31. juli 2010 Må bare spørre etter at jeg har lest det du skrev ovenfor.. er det ME du har? Hørtes litt slik ut utifra det du skrev. Det du beskriver med det influensalignende følelsen, null matlyst og at du er helt tappet for energi, det tror jeg er veldig typisk. Iallefall veldig slik jeg har følt meg en del uker nå.. Kvalmen kom i uke 4 og var konstannt til uke 11, kastet opp i gjennomsnitt 5 ganger om dagen, men noen dager så mye at jeg ikke holdt på noe av det jeg verken spiste eller drakk. Var fri for kvalme 1 uke. Men nå nylig har den kommet tilbake akkurat som før, bare noe mindre oppkast.. Er i uke 13 nå. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142130239-hjelp-andre-som-har-det-lignende/#findComment-142144308 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Theaen Skrevet 1. august 2010 Forfatter #3 Del Skrevet 1. august 2010 Hei, ja jeg har ME eller en form for utmattelse sykdom. Har vært syk før gravidteten også. Men det som er litt rart er at jeg følte meg i så veldig bra form den 1 måneden i svangerskapet og bare plutselig så ble jeg helt ødelagt og kjempe dårlig. Jeg er fortsatt dårlig, men hatt det noe bedre de 2-3 siste dagene. Passet på å spise med en gang jeg våkner og rett før jeg legger meg (uansett om jeg har vært sulten eller ikke), som hjelper mye mot kvalmen og almentilstanden. Er fortsatt uggen, men ikke like ille. I dag har jeg funnet på noe, og er redd jeg skal få tilbakefall i morra. Den forrige dagen jeg prøvde å finne på noe i 3-4 timer, så resulterte det i at jeg med å bli mye verre dagen etter. Huff, høres slitsomt ut å ha det sånn du har hatt det så lenge. Får håpe du slipper unna kvalmen snart da. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142130239-hjelp-andre-som-har-det-lignende/#findComment-142146692 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå