Gå til innhold

Jeg er en alenemor med 1 barn.. Dersom jeg finner meg leilighet til feks 15 000 kr pr mnd, får jeg da fremdeles 75% dekka av Nav?

Anbefalte innlegg

Skrevet

15 000?

Vi er to mennesker i full jobb og ville ikke hatt råd til slike utgifter.

Dette er garantert et tulleinnlegg, så tett er det ingen som er..

Skrevet

Det kan jeg aldri tenke meg. Du får gjøre som oss andre: Betale husleia sjøl!

Skrevet

Leilighet til 15000 får du dekka 85 %, leilighet til 17500 får du dekka 95 % og til 20000 får du dekka 100 %. Men det må være leilighet og ikke enebolig. Har man enebolig får man dekka 120 % og 150 % om man har leietakerere i utleieleilighet.

Skrevet

Hvorfor skal nav dekke noe som helst av husleien din?

Skrevet

HI her. Tulleinnlegg er det ikke.

Betale husleiga selv? Med hva? Jeg er som sagt alenemor til 1 barn, er student, ingen utdanning, og ingen inntekt, utenom støtten jeg får fra Nav..

Er bortskjemt, har lyst å bo i en flott leilighet, og lurer derfor på dette.

Seriøst, 20:51?

Skrevet

Kalles bostøtte, er noe enslige foreldre får, iqbrems.

Skrevet

Om du er student så får du ta opp studielån og bo og leve trangt som de fleste studenter. Evt få deg en jobb ved siden av som de fleste studenter.

Skrevet

Det er vel husbanken eller de som betaler ut bostøtte?

De har en øvre grense på husleie ja. Usikker på hvor mye den er. Men du må finne en myyyye rimligere leilighet.

Skrevet

HALLO i LUKEN sier nå bare jeg. NAV betaler eller dekker ikke en shit. Hilsen en alenemor som lever med et barn sammen med sin far. Ikke for jeg noe å bo i. Uansett hvor hardt jeg så enn prøver. INGEN VIL HA EN ALENEMOR SOM LEIER. FORDI hun får så lite. Bostøtte er gjennom husbanken ala kommunen din. MAKAN til tøys sier nå bare jeg.

MAX beløp fra husbanken er 4000,-. HVORDAN i alle dager har du tenkt å få dekt hele 15000,-??. DU kan få dekket gjennom sosialkontoret/NAV 7000,-, men da skal ikke husleien overstige dette beløpet. OVERSTIGER den 7000,- får du ingen hjelp med husleien.

Hadde det vært en mulighet så hadde jeg også sittet med en leilighet til 10000,.. Men jeg har nå litt vett da. OG har faktisk forhørt meg både med kommunen min, husbanken og ikke minst NAV/sosialkontoret.

Så lykke til deg som alenemor med jakten på luksus. Om du skulle lykkes så er vi nok flere som er interesserte i å få høre fremgangen i det hele.

Skrevet

Bostøtte er noe alle kan søke om - ikke bare aleneforeldre/aleneforsørgere

Skrevet

Du har lyst til å bo i en fin leilighet????? Så skal andre dekke boutgiftene dine? Er du helt idiot? Kom deg nedpå din tulling!!! Normale mennesker leier ikke leilighet til den prisen med mindre de har råd til det!

Skrevet

Er ikke nav som betaler ut bostøtta da. Og vet du jeg er enslig foreldre men har faktisk ikke søkt bostøtte, ikke får man vel dekket så mye som 75% heller.

Og man må ikke være enslig forsørger for å få det.

Men hva i huleste skal en person + et barn med leilighet til 15000 kr i mnd og har man ikke penger så kan man da ikke leve som en dronning heller.

Skrevet

Er det mulig å få startlån da? Jeg er alenemor til et barn. Har ikke jobb, må få flytta litt mer sentralt til siden jeg ikke har bil.

Skrevet

Seff. Er slik at Nav også dekker ferieturen din hvis du ikke har fått penger igjen på skatten også. Ta kontakt med ditt nærmeste NAV kontor for mer informasjon.

Skrevet

Hehe, altså, dette er ikke noe svart-hvitt-opplegg.. Bostøtte kommer HELT ann på situasjonen, valgmulighetene, og historien til den som søker..

Hilsen en alenemamma uten utdanning eller jobb, med 1 barn, som får 8500 kr dekka i bostøtte hver mnd, og som bor i en leilighet til 11 000 kr mnd...

Skrevet

Jeg er ikke ute etter noe ferietur. Vil bare få et hjem til meg og gutten min. Vil ut i jobb for som f***. Men jeg må komme meg mer sentralt til først, så jeg kommer meg på jobb...

Skrevet

Jeg håper du tuller for hvis ikke blir jeg kvalm!

Kom deg i jobb!

Skrevet

ja og mødre som jobber, dekker alt selv og skal se at skattepengene våre skal gå til luksus leil. og ferier for andre som ikke gjør en dritt, men er "bortsjemt"...?? nei, kom dere ut og skaff dere jobb! tullinger....

håper det innlegget er tull... har håp om at folk fremdeles eier litt selvrespekt...

Skrevet

Kan fortelle deg med en gang at du ikke vil få dekket husleie på 15000. De ønsker at du velger det billigste alternativet. Så med mindre du bor på Oslos beste vestkant, så regner jeg med at du kan finne noe billigere enn det. Som det blir nevnt her, så er det ikke så lett å få ting servert rett i hendene. Oppigjennom årene er det mange som har utnyttet systemet, derfor har det blitt strengere krav man må oppfylle hos nav /sosialkontoret. Hvis du har barn under 3 år, eller studerer/jobber mer enn 50% så er det mange stønader man kan søke på fram til barnet er 8 år (tror jeg). Overgangsstønad, bostøtte, utvidet barnetrygd, barnebidrag osv. Så det skulle være mulig å leie en leilighet til normal pris og fortsatt ha en viss levestandard.

Skrevet

Du kan jo f.eks gjøre som meg.

Jeg var 19år da jeg ble alenemor, fullførte studiet, fikk meg jobb, god årsinntekt-. Kjøpte helt nytt, flott hus da jeg var 22år. Og klarer fint å forsørge meg uten hjelp fra nav (med unntak av barnetrygt).

Skrevet

du som fulførte studiet, kom deg i arbeid og greide alt på egen hånd som en alenemamma på 19 :)

gjør meg varm å høre på slike historier, det beviser at det er mulig å få det til uten å snylte på staten!! man må gjøre seg fortjent til luksus og da føles det man har også så mye bedre :)

Skrevet

SERIØST! Jeg var alenemor i 3 år! Jeg jobba og gikk skole samtidig! Og klarte meg uten så mye hjelp fra NAV. Skal ikke rakke ned på deg på noen måte for dette, men vet ikke hvor gammel ungen din er eller i hvilken drømmeverden for en leilighet til den prisen.... Det er kun i drømmene. Du får kun 10000 i overgangsstønad hos nav, og det skal gå til alt!

Skrevet

hvorfor er det så pokker forskjellig fra kommune til kommune? Med bostøtte og alt? Nå bor jeg i en veldig dyr by, men alikevel. Hvor bor dere som får over 8000,- i bostøtte?? Fatter ikke at det skal være så forskjellsbehandling.

Skrevet

... og hvis HI bor på beste vestkant, får hun forhåpentligvis klar beskjed om å flytte til et billigere strøk.

Hvis du ønsker god standard og luksus, må du nok belage deg på å tjene penger til å betale for gildet selv. Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...