Gå til innhold

10 mnd og vil ikke ha noe melk (flaskebarn)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dvs. jeg får i henne 10-20 ml om morgenen, men ellers bare kniper hun igjen munnen når jeg tilbyr henne melk. Slik har hun vært de siste 2 månedene omtrent.

Hvor viktig er det at 10 mnd. gamle babyer får i seg MM/MME?! Er det andre der ute med samme erfaring?

Hun har ellers god apetitt og spiser 2-3 grøtmåltider om dagen + middag og frukt/bær. Hun får i seg litt vann til hvert måltid (ikke store mengder) og har ikke noe problemer med fordøyelsen. Vokser også som hun skal. :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Kira06
Skrevet

Vi har det på akkurat samme måten, og det har også vart i nesten 2 mnd. Jeg har kun ammet, men nå er alt annet enn pupp interessant. Eneste vi får i henne av melk, er iskald ferdig nan som hun drikker med sugerør. Men det er maks 100 ml per dag.

Jeg har fått høre at så lenge barna drikker litt vann og spiser grøt, så går det greit. Grøten inneholder jo mye av det samme som melken. Jeg var bekymret i begynnelsen, men har gitt opp å stresse over det:)

Skrevet

gutten min(flaskebarn) har kun drukket en flaske på ca 200 ml om morgenen siden han var 5 mnd.spist 2 store porsjoner grøt, og drukket masse vann.hs sa det ikke gjorde noe...

han er nå 11 mnd og de siste mnd har han kun drukket 10 ml til frokost, og den siste mnd har han også nektet grøt...så jeg venter bare til han kan drikke vanlig melk, og gir ham variert pålegg og så får han jo melk i middagsmaten...og yoghurt!

tror det er best å ikke stresse...er jo forståelig at de er lei av melk når de har fått smaken på så mye annet godt:-)

Skrevet

Hei

Det viktigste med mme er jo at den inneholder kalsium. Kalsiumbehovet blir dekket av 2 posjoner grøt til dagen, så da høres det ikke ut som om du har noe å bekymre deg over :-)

http://matportalen.no/artikler/2007/3/kan_jeg_gi_kumelk_istedenfor_morsmelkerstatning_til_et_barn_paa_8_maaneder

Ang væskeinntak så passer jeg selv på å tilby drikke også mellom måltidene. Drikkeflasken står alltid på bordet slik at vesla selv kan ta seg en slurk når hun vil. Hun er heller ikke flink til å drikke til måltidene, men etter at jeg begynte å ha drikkeflasken fremme så får hun i seg mer. Har den også alltid med på tur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...