Sara81 Skrevet 26. juli 2010 #1 Skrevet 26. juli 2010 Hei! Blir så glad om noen kan hjelpe! Er gravid og har forsøkt å slutte på allergitabletter inntill mitt faste legekontor åpner etter sommerferien. Men det er ganske håpløst og er nå så hoven i øyene at jeg tror jeg må starte på tablettene igjen. Er det noen som har snakket med lege om dette? Hvilken type kan brukes? Takk for hjelp:)
avventende:P Skrevet 26. juli 2010 #2 Skrevet 26. juli 2010 Min lege sa at jeg ikke burde ta allergitabletter jevnlig, siden det var blitt forsket så lite på hvilken virkning de kan ha på fosteret. Men hun sa at jeg kunne ta de når jeg følte at jeg trengte det (når det klør i øynene osv) Jeg leste også et annet sted at det ikke er så farlig, du kan jo prøve å google, og ta kontakt med lege..
christineMH Skrevet 26. juli 2010 #3 Skrevet 26. juli 2010 Jeg er veldig allergisk om våren. Så gikk på piller fra begynnelsen av april til juni. Snakket med legen om dette, og ikke noe stress. men måtte bytte merke, til et eldre ett. Dette fordi at de jeg gikk på fra før var det ikke forsket så mye på med tanke på graviditet. Så jeg knasket piller med god samvittighet. Men er nok greit å høre ang merker
januarbaby + novemberspire Skrevet 26. juli 2010 #4 Skrevet 26. juli 2010 http://www.dagensmedisin.no/nyheter/2009/05/16/gravide-kan-trygt-bruke-al/index.xml Tar selv loradantin, legen min sa det var helt trygt
2prinsesserogbim Skrevet 27. juli 2010 #5 Skrevet 27. juli 2010 Jeg bruker ceterizin og legen sa dette var greit.. Jeg bruker allergi tabletter hver dag hele året...
Carina_2småblå;) Skrevet 27. juli 2010 #6 Skrevet 27. juli 2010 var til legen i dag for å sjekke akkurat dette. fikk resept på ceterizin, legen sjekka det både i felleskatalogen og legemiddelbok fra fabrikken. var ikke farlig, ikke dokumentert noen skade på foster. så tror ikke du trenger å være redd for å ta:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå