Gå til innhold

Hva gir dere sammen med grøt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gir dere mme/mm i tillegg til en full posjon grøt eller gir dere bare vann til det måltidet??

Vesla skal få sin første fulle porsjon med grøt i dag, men usikker på hva jeg skal gi inntill. Hun får bare mme ellers.

Hun er 4 måneder.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snuppa her på 9mnd får ikke noe i tillegg til grøten. Hun får grøt til frokost og til kvelds. På morgenen så får hun pupp/flaske på sengen før vi står opp, å så grøt ca. en time etterpå. Å på kvelden så gjør vi motsatt, først grøt og så pupp/flaske på sengen en time etter :)

Er jo mye væske i grøten, så trenger ingenting i tillegg.

Til lunsj og middag så får snuppa vann.

Da snuppa var så liten, så fikk hun først grøt og så tilbud om pupp etterpå. Men som oftest så ville hun ikke ha pupp, siden hun hadde spist seg mett på grøten :)

Skrevet

Her er spisevanene til mini:

Frokost: 200ml mme

Lunsj: 160ml mme+halv porsjon grøt

Middag:160ml mme+Halvt lite glass grønnsakspure

Kvelds: 160ml mme+halv porsjon grøt

Tenkte når jeg skal gi et helt grøtmåltid en dag så skal han kun få vann ved siden av:)

Tenkte å prøve dette i løpet av uka:) han er også 4 mnd snart:)

Skrevet

Jeg har alltid gitt gutten min litt melk etter han har spist grøt. Bortsett fra på morgenen nå, da han ofte drikker litt før vi starter dagen skikkelig. Men jeg lager bare ei lita flaske melk etter kveldsgrøten, for grøten metter jo mye.

Skrevet

Mini'en min startet også med grøt når hun var 4 mnd, og jeg gir litt vann å drikke til.

Jeg gir grøt til lunsj siden det er smaksprøve sammen med sviskemos:-)

Skrevet

Jeg gir vann til grøten. Har prøvd med mme før og det resulterte i at hun KUN drakk flaska og så tok hun to biter grøt etterpå og var mett.

Vræling om jeg prøvde å ta bort flaska før den var tom..

Så nå får hun flaske en stund ETTER grøten.

Skrevet

Gir alltid vann til alle måltider:)

Skrevet

Vann til alle måltider, dvs. 2 grøtmåltider for dag, og fra i dag av middagsmåltid også. Ammer han utenom. Han er 6 1/2 mnd. nå.

Skrevet

Vi ammer også da forresten. Hun er 9 mnd:)

Skrevet

Småtten vår er og 4 mnd, men hun får bare smakebiter med grøt enda. Så full flask mme i tillegg. Om du gir de grøtene som skal lages med mme/mm så tror jeg du kan droppe melken utenom, men om det er grøt som lages på vann ville jeg fremdeles gitt litt melk ved siden av.

Husker ikke hva jeg gjorde med nr 1 (nå 7 år ;-) Det beste er vel å prøve seg frem tror jeg??

Skrevet

Mini får havregrøt som skal lages med vann så jeg gir mme ved siden av. Men nå får han kun halv porsjon da..:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...