Gå til innhold

Frustrert :(

Dennis 2010 , ny spire 2011

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på legevakten i går. Har hatt så vondt i beinet i 2 dager. Og vært veldig hoven. Klarer så vidt å gå på det ene beinet. Tok prøver på Legevakten ( Blodverdier og Infeksjon ) Blodverdiene var mye høyere enn normalt. Men ingen infeksjoner. Ble sendt til Sykehuset og ble innlagt. Hadde da 2 sykepleiere og 2 leger som kom å så på meg. Og konstanterte at jeg hadde blodpropp i beinet. Skulle ta Ultralyd av beinet. Men det var så sent så fikk ikke gjort det før i dag. Fikk permisjon til å dra hjem ( Ville helst sove hjemme ) Fikk en blodfortynnende sprøyte før jeg dro hjem og skulle møte der i dag klokka 10. Jeg dro dit. Tok UL av beinet og han fant ingen blodpropp. Hadde en lege etter det som stusset veldig over dette. Og som kjente på beinet og målte det. Og det var 3 cm tykkere enn det andre beinet mitt. Kom enda en lege inn. Som sa det sikkert var en infeksjon i beinet. Jeg sa da at jeg tok jo en sånn prøve i går og den var NEG. Og nevnte oxo at Legene var så bekymret siden jeg hadde så høye blodverdier. Han sa at det var tydligvis normalt når man var Gravid. ( Hvis det er normalt skjønner jeg ikke reaksjonene fra legene i går )

Føler de alltid sier at det er en infekjson når de ikke vet hva det er. Så nå sitter jeg her da. Uten å vite egentlig hvorfor jeg har kjempevondt i beinet. Hvorfor det er hovent. Og fortsatt redd for Blodpropp. Venninna mi fikk det i Svagerskapet og måtte til 4 leger og gjennom 3 Ul før en lege plutselig fant en blodpropp på 5 cm. Syns det er skummelt at de bare skal stole på en UL . Når jeg har alle symptomene på Blodpropp. Og er også veldig skuffet over at de ikke sjekket med andre metoder. Hvertfall når jeg er Gravid. Ikke sjekket de magen eller Lungene heller.

Får vel bare stole på at de vet hva de driver med. Men rart de kunne si til meg i går med 90 % sikkerhet at det var Blodpropp. Gi meg sprøyter og diverse. For å så utelukke Blodpropp helt i dag ! er 36 uker på vei og har ikke akkurat hormonene med meg om dagen ...

Noen som har opplevd lignende ?? Eller vet mer om blodpropper og div ??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet veldig lite om blodpropp dessverre. Men mitt råd er at du stoler på din egen magefølelse og ikke gir deg når du føler at noe er galt!!! Det er virkelig stor forskjell på leger og helsepersonell. Noen er veldig flinke mens andre absolutt ikke er det! Sykehusene har jo i det siste fått kritikk for risikohåndteringen ikke er god nok.

Jeg var på sykehuset i mai og ble sendt hjem med beskjed om at de skulle kontakte meg om jeg hadde infeksjon. Kom inn med potensiell lungebetennelse. Fikk ikke utslag på crp og ingen ringte meg. Da jeg tok kontakt med sykehuset for å få prøveresultatene og få vite hvordan de skulle følge meg opp - fikk jeg bare beskjed om at alt var ok og at jeg fikk ta kontakt med legevakten om jeg ikke var blitt bra. Veldig spes tenkte jeg da. Var jo der en hel dag til sjekking og siden de ikke fant ut av det så var det som de ville bli kvitt meg. Påsto at jeg var frisk fordi jeg kunne "snakke og gå". Pussig konklusjon tenkte jeg ettersom jeg fremdeles var så pjusk.

Fikk time hos legen min neste dag (hadde da ventet en uke på prøveresultater og et par dager på å ta kontakt etter det). Legen sendte meg til sykehuset igjen og jeg ble innlagt med crp (infeksjon) på 180. Lungebetennelse, bihulebetennelse, lungehinnebetennelse og irritasjon av organer på Høyre side. Hadde jeg ikke tatt kontakt og insistert på ny legetime kunne jeg fått sepsis (indre organer slutterå virke), noe som hadde vært farlig for meg og barnet. Ikke gi deg. Ring opp og si at du føler deg dårligere. Håper du får en nyog bedre lege denne gangen. Man bør ikke stole blindt på legene - de erbaremennesker de også. Og som alle andre yrker finnes det bra og dårlige + sykehus som er store system hvor det kan gå galt i mellomleddene.

Lykke, lykke til! Håper ikke noe er galt og at du får sjekket ut alle potensielle farer av en bra lege. Klem

Skrevet

Det er 1 grunn til at alle legene jeg har hatt untatt 1 er utenlandske !

For norske leger er ALT normalt ! Absooluuutt ALT er normalt !

Utenlandske leger , sender deg på alt mulig forskjellige ting og graver og graver helt til de finner ut hva det er som er årsaken til det du har og gir seg ikke .

Hadde problemer med min tidligere lege jeg også og han var norsk . Jeg byttet da lege og fikk en dame fra Irak som fant ut med en gang hva det var som feilet meg ! Hvordan er det mulig ! Det er bare helt syykt !

Lykke til ! Og ikke gi deg , hvs du vet noe er galt !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...