bondeknøl Skrevet 26. juli 2010 #1 Skrevet 26. juli 2010 Noen som har fått infeksjon under renselsen? Lurer litt på om jeg har det, begynte å blø for to dager siden, ikke mer enn vanlig mens men omtrent samme mengde tenker jeg. Fødte for snart 5 uker siden. Tok tempen nå og den var 37,4, det er jo normalt det... men plutselig fryser jeg skikkelig og så er jeg så varm at jeg svetter.... Hva gjør de for å finne ut om det er det?
bondeknøl Skrevet 26. juli 2010 Forfatter #3 Skrevet 26. juli 2010 Jo, altså det kan jo være det. Amma bare 1 uke. sist så gikk det 5 uker etter jeg slutta og amme at jeg fikk mensen tilbake.... Har hatt sex 3 ganger tror jeg, men det har vært med kondom.. tenkte kanskje at det kan ha kommet oppi noen bakterier da.. Når har dere fått tilbake mensen da? noen som har fått den tilbake så tidlig da?
Gjest Skrevet 26. juli 2010 #5 Skrevet 26. juli 2010 Tok du tempen rektalt? Tempen var ikke det man sier er feber, men allmenntilstanden er viktig å gå ut fra. Føler du deg syk skal du ta det alvorlig. Er det klumper som kommer? Lukter blodet ekstra? Ved lukt ta kontakt med lege/legevakt eller rett og slett kontakt en jordmor (barsel/føden) og hør med de.
Corneliuss Skrevet 26. juli 2010 #6 Skrevet 26. juli 2010 Ville ringt for sikkerhets skyld. Sykehuset har ansvaret for deg til seks uker fødsel etter hva jeg husker. Jeg blødde i åtte uker etter fødsel sist men hørtes ut som det stoppet opp tidlig for deg? Litt rart at det starter å blø igjen, men kan jo være mensen som de andre foreslår. Det tok meg nesten et år å få igjen, men alle er jo så forskjellige på det området. Bedre å høre en gang for mye med sykehuset enn åbli skikkelig dårlig og få en skadelig infeksjon. Lykke til.
mammaen til 2+1 Skrevet 26. juli 2010 #7 Skrevet 26. juli 2010 hos meg gikk nesten renselsen og mensen i ett tror jeg.. holdt på i nesten 8 uker totalt.. men da alltså med noen dager opphold innimellom... merket et hormonkjør uten like da mensen kom tilbake.. var nesten sikker på at jeg var gravid... hadde det ikke vært for hormonene hadde jeg nok ikke tenkt at det kunne være mensen.. Så dersom det ikke lukter ekstremt vondt og råttent der nede og du ikke får feber ville jeg nok tenkt at dette er en fortsettelse på renselsen eller rett og slett mensen som kommer tilbake... Har ikke hatt infeksjon, men søsteren min fikk det etter en utskrapning, og hun fikk feber og en grusom stank fra det som kom ut..
Ladybug~N&E Skrevet 26. juli 2010 #8 Skrevet 26. juli 2010 om det ikke lukter vondt, gjør vondt eller svir der nede så er det nesten garantert mensen. jeg fikk tilbake mensen etter ca 6uker selv om jeg fremdeles ammet. noen ganger kommer det tidlig uavhengig om man ammer eller ikke. er ikke alle som er heldige å slipper den driten i månedsvis etterpå...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå