Gjest LilleDina +spire + 2englebarn Skrevet 26. juli 2010 #1 Skrevet 26. juli 2010 Gikk jo bra det.. Vi pratet en del om hvordan det hadde gått frem til da, fylte ut papirer som trengtes og fikk tatt testene som trengtes. Urinprøve viste (så klart!) at jeg var gravid, null UIV, men antydning til eggehvitte i urinen (noe han mente skyltes stress, og lite avslapping) så nå har jeg fått beskjed om minimalt aktivitet denne uka (holder på å flyge på veggene) Blod prosenten var de ikke fornøyd med 11,8 og de godtar alt ned til 11,5.. Enda jeg tar gjern tilskudd, og spiser en del fisk :-/ så skal vist ha noe oppfølging på den delen, for å se om det stiger litt igjen. Sjekket vekten 87,0 (ned noen kg) og fikk beskjed om at hvis jeg gikk ned mer enn 5 kg, så ville han vurdere å gi intavenøst, siden det kan hjelpe (dette fordi jeg gikk ned 15 kg i vekt sist).. Men ellers gikk jo alt bra tok blodprøver for å måle HCG også, og de skal vist være ypelige (ba om å få slippe å høre mengde, sist ble jeg totalt forvirra av slikt).. Så nå venter jeg frem til 18 august, da skal jeg på ny kontroll/UL på sykehuset skal be om å få med bilder da, så kjæresten får se den lille vidunder spira vår <3
Spybøttå Skrevet 26. juli 2010 #2 Skrevet 26. juli 2010 Oi, burde kanskje vurdera ein tur til legen eg også. Har spydd vekk 10 kg på to veker, har å gå på, men det er kanskje en policy for slikt når ein bør få intravenøst?
Gjest LilleDina +spire + 2englebarn Skrevet 26. juli 2010 #3 Skrevet 26. juli 2010 Vi som har mer å gå på, har nok litt annen "kvote".. Men om vekt tapet blir plagende (lite næring, svimmel, slapp og trøtt) så kan det være en fordel å ta det opp med legen.. Enda det er normalt å gå ned i første trimester, så finnes det jo grenser for hvor mye.. Problemet mitt sist var den; jeg gikk ned 5 kg 1 trimester, og 10 i starten av andre trimester, da kvalme/oppkast hadde roet seg.. Saken var den, det ble så lite å gå på for både meg og tvillingene, så uansett hvor mye næring jeg fikk i meg, så ble det tatt opp av spirene, legen mener at det kunne vært unngått, hadde jeg fått intravenøst første trimester.. Såå her er det forebygging for gjentagelse det er snakk om..
Spybøttå Skrevet 26. juli 2010 #4 Skrevet 26. juli 2010 Ok, eg skjønne. Klarte krangla meg frå innleggelse og intravenøst første svangerskap, skikkelig sjukehusskrekk. Då spydde eg vekk 20 kg..
Gjest LilleDina +spire + 2englebarn Skrevet 26. juli 2010 #5 Skrevet 26. juli 2010 da skulle du nok vurdere intravenøst om det blir for ille nå ja.. var nok ikke det at du spydde bort alle 20 kg, spirene våre tar den næringen de trenger, om det så er næringen av det vi spiser, eller næring fra "lageret" vårt, så enda vi går ned mye, så pleier jo spirene å få det de trenger.. Poenget er jo at om vi ikke får nok næring til oss, så vil jo svangerskapet bli enda hardere og slitsomt å gå gjennom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå