Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min samboer har vært gift før og har tre unger med sin ekskone

De ville ikke ha fler, så han steriliserte seg

Jeg har en fra før

Nå har det seg sånn at vi har veldig lyst på en sammen

Hvordan går vi da frem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann,

Hvor gammel er mannen din? Og hvor lenge er det siden han ble sterilisert?

Det foerste dere kan vurdere er jo aa proeve aa faa korrigert steriliseringen. Siden det var din mann sitt valg aa sterilisere seg maa dere nok dekke denne operasjonen selv. Vet ikke hva det koster i Norge, kan vaere billigere i utlandet, der prisene ligger paa rundt 1500-2000 EUR.(og det kan vaere lurt aa utfoere operativt saeduttak samtidig, tror ikke dette er lov i Norge saa da maa dere saafall til utlandet) Er dere heldige saa funker det og dere kan lage barn paa naturmetoden ;-) (og skulle det ikke funke har dere hvertfall allerede saed paa frys)

Skulle det ikke gaa, kan dere evt vurdere ICSI. Igjen, vet jeg ikke om dere faar dekket noe av staten siden det var din mann sitt valg aa sterilisere seg. Saa da maa dere vel uansett gjoere dette privat.

Haaper dette hjalp. Er det mer du lurer paa saa er det bare aa spoerre ;-)

Skrevet

Jeg har vært gjennom tilsvarende situasjon :-), bortsett fra at jeg ikke hadde barn fra før. Samboeren min forsøkte først en refertiliseringsoperasjon (tror den kostet ca 20000,- på Volvat, men husker ikke.. prislister finnes på nettet). Planen var at vi da kunne få barn på den vanlige måten.. sånn gikk det ikke.. de sædcellene som kommer frem har for dårlig kvalitet - skyldes i hovedsak trang passasje der sædlederne er sydd sammen igjen. Vi har fått dette undersøkt hos androlog)

Sånn endte vi opp med assistert befruktning(ICSI). Dekkes av det offentlige -uavhengig av mannens alder mener jeg (men ikke av kvinnens...)

Nå er det tillatt med kirurgisk inngrep for å hente ut sædceller (TESA).

Vi har nå ei skjønn datter sammen :-)

Skrevet

Hvordan gikk dere fram?

Gjorde dere det privat?

Må det søkes?

Skrevet

Han er 37 år

Det er vel 5 år siden han steriliserte seg

Ja vi krysser fingrene for at det skal bli noe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...