Gå til innhold

Dere som har født flere ganger tidligere...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor like var fødslene, og når kom barna i forhold til termindag? Omtrent likt eller store avvik? Gikk det fortere andre/tredje gangen med de fleste?

Venter nr to og er minst like spent som første gang... :-) Fødte noen dager før termin sist, og jm sier at da er det stor sjanse for at jeg føder før termin denne gangen og, spesielt siden h*n nesten har festet hodet - og det er noen uker siden allerede... (Termin om 18 dg.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror jeg hadde to ganske like fødsler.

hadde en kjapp og intens førstefødsel som varte i 4-5 timer, 1time med trykking. denne var igangsatt vel og merke så aner ikke hvor lenge jeg hadde gått om jeg ikke var blitt satt i gang. fødte 2uker før termin

min andre fødsel var også kjapp men ikke fullt så intens, ca 3-4 timer, 10min trykking. hodet festet seg i uke 37 eller 38(var så og si festet fra uke 34) og hun kom på termindato;) (hadde lik mens og tul)

den største forskjellen var at siste gangen hadde jeg lette, uregelmessige rier som ikke var spesielt vonde i 30timer før det virkelig satte i gang. så det føltes jo ut som om fødselen egentlig varte i evigheter. ellers så var det ganske likt mtp smerter men jeg taklet alt bedre denne gangen her.

uansett var det 2 fantastiske drømmefødsler! håper å få oppleve det enda en gang før jeg legger rugekasse/fødekvinne-karrieren på hylla;)

Skrevet

Første fødsel tok 3 timer, og starta med at vannet gikk. Enkel og flott fødsel. Han kom på termin:)) Han var 3640 og 51cm.

Andre fødsel tok også 3 timer og starta med at slimproppen gikk. Enkel og flott fødsel dette også:) Ho kom 4 dager før termin og var 3690 og 50 cm.

Drømmefødsler:)) Så håper på det denne gangen også:)

Skrevet

hei er innom fra dinbaby.no

Jeg fødte nr 1, 6 dager før tiden, brukte 7.5 t fra aktiv fødsel(4cm)'

3860g 50 cm

nr 2, 5 dager over termin, brukte 5 timer fra aktiv fødsel

4550g 53 cm

nr 3 kom 9 dager før termin, brukte 30 minutter fra aktiv fødsel....

3730g 51 cm :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...