jannebj Skrevet 26. juli 2010 #1 Del Skrevet 26. juli 2010 hei hei! er ei jente som akkurat har fylt 22 år og har en skjønn liten gutt på 5 måneder. jeg og samboern stortrives som foreldre og vi gleder oss allerede til vi skal ha flere barn. det store spørsmålet er bare om vi skal satse på å få et barn til før jeg er ferdig på skolen, eller om vi skal vente helt til jeg er ferdig utdannet, fått fast jobb og jobbet en stund (som alle i familien mener) dersom vi hører på familien vil jo lillemann være ca 4-5 år før det blir noen lillebror/søster. vil veldig gjerne ha de litt tettere enn det. dersom nummer 2 kommer før jeg er ferdig på skolen får jeg jo foreldrestipend fra lånekassen, penger fra jobb (jobber ca 50 % i butikk) + lønn til samboer. venter vi til jeg har fast jobb, får vi mindre enn det vi vil få dersom jeg er student. hvordan har dere gjort det dere som har fått flere barn i studiet. og hvordan er det å være ung flerbarnsmor. dersom jeg får en til i studiet blir det jo i slutten av sisteåret slik at det bare er eksamen som er igjen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142128334-har-lyst-p%C3%A5-nummer-2-fortsatt-student/
Halaine89 Skrevet 14. august 2010 #2 Del Skrevet 14. august 2010 Jeg har ett år igjen på bacholergraden min nå, og har termin i desember. Jeg kommer da til å ta så mange fag som jeg rekker før Lille kommer til verden for så å ta de fagene jeg ikke rakk + de jeg skal ha det halvåret over jul. Etter dette kommer jeg til å ta master på 2 år samt prøve å få baby nr. 2 om samboer fortsatt er like ivrig på to tette etter første mann er kommet Vi har også regnet litt på dette og fant ut at det blir mer penger om jeg fortsetter som 100% student (altså ikke permiterer meg fra skolen) slik at far dermed kan ta ut graderte foreldrepenger (står mye om akkurat denne løsningen på smutthull hunder forumet "gravid og student"). Så absolutt to under utdannelsen er det vi satser på her i hjemmet Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142128334-har-lyst-p%C3%A5-nummer-2-fortsatt-student/#findComment-142197626
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå