Gå til innhold

Noen som har brukt/ bruker MBT sko under svangerskapet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på erfaringer ved bekkenløsning eller andre kroppsvondter ved bruk av disse skoene. Ser flere anbefaler dem og noen synes de gjør vondt verre.

Har ikke prøvd disse skoene, er de vanskelige å gå med slik at det kan være fare for at man faller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg er nå 30+5. I starten av uke 29 begynte jeg så smått å kjenne litt plager med bekkenet, og fikk anbefalt disse skoene av en vennine. Hun bruker samme str i sko som meg, så jeg har fått låne meg et par av henne. De er noe uvant å gå med. Det kan man ikke si noe på, men til gjengjeld så har det hjulpet så utrlolig!

Jeg jobber fremdeles 100%, og flere venner sa det bare var å sykemelde meg så var jeg sikker. Men jeg syns det blir for lang tid å gå rundt og vente hjemme, og vil helst holde meg i jobb så lenge det lar seg gjøre, så gjorde et forsøk på disse skoene. Og skulle bekkenet bli verre i løpet av de neste ukene, så ville jeg se nærmere på å redusere stillingen min evt. Men foreløpig så går det som sagt helt strålende! :D

Du spør om de er vanskelige å gå med slik at det kan være fare for at man faller. Jeg syns ikke det. Helen er myk på de, og det er jo det som gjør de så uvant i forhold til mine andre sko, men man blir fort vant til de igrunnen. Kjente det litt på leggene de første dagene, siden man bruker litt mer av muskulaturen når man har de på.

Jeg ville har gjort et forsøk hadde jeg vært deg. Stikk innom en butikk og prøv et par. Det skader jo ikke :)

Jeg merker virkelig forskjell når jeg har hatt MBT skoene på en dag istedenfor mine vanlige sko.

Skrevet

Flott å høre at det hjelper for deg!

Jeg er allerede sykemeldt siden jeg ikke klarer å gå i trapper lenger og arbeidsplassen min er full av dem..må ake meg ned trappa og det vil unektelig se morsomt ut for forbipasserende tenker jeg:)

Skla jammen meg teste disse skoene jeg, selv om de er syre og ikke akkurat de fineste jeg har sett. Hvis jeg ikke klarer å bruke dem nå har jeg dem til etter fødsel og da må de jo være topp på trilletur!

Lykke til med skoene og svangerskapet fremover @ gravid.for.1.gang

Skrevet

Jeg har brukt sånne sko både i dette og i forrige svangerskap og anbefaler det veldig:)

er sant at man merker det i leggene, men det fordi kroppen går mer "aktivt" med de skoene. bruk rumpemusklene når du bruker de og jeg vil tro du forebygger en del bekkenplager :)

Vel verdt pengene! Lykke til :)

Skrevet

Jeg har brukt MBT sko under svangerskapet. Var veldig plaget med bekkenet i første svangerskap og månedene etter. Det som til slutt fikk bekkenet til å fungere igjen sånn ganske greit var MBT. Fortsatt å bruke dem nå og har mye mindre plager fra bekkenet enn sist (33 uker nå).

Er uvant å gå med så hvis du skal prøve MBT så bør du bruke god tid på å venne deg til dem. Bruk dem baare noen minutter av gangen i starten inne. Så kan du øke på etterhvert som kroppen tilpasser seg den nye måten å gå på og bruke dem ute.

Skrevet

JA og de funker :)

Jeg fikk tidlig bekkenløsning i mitt første svangerskap og kjente det enda tidligere i dette svangerskapet. Jeg bestemte meg da for å bare bruke MBT skoene under graviditeten (Har aldri brukt slike sko før) og det hjalp utrolig.

Jeg holdt bekkenplagene i sjakk og kunne stå i full jobb til jeg gikk ut i permisjon idag :)

Så de anbefales. Det kjedelige er at de ikke er noe fin å se på, men det får en bare leve med.

Skrevet

Jeg bruker bare disse skoene. Har sko og sandaler...

Jeg har hatt bekkenløsning fra uke 14 men så lenge jeg bruker mbt kan jeg fungere bedre enn om jeg ikke gjør det. Med en gang jeg tar dem av, verker hele korsryggen og ned det ene benet mitt. Med MBT er det en stikking i ryggen, og jeg vralter litt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...