Gå til innhold

Dere med termin i august....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere noen tegn på at det skjer noe snart?

Jeg har termin 18. August og jordmor sa i dag at hodet nesten er festet. Jeg er tredjegangsfødende, så det er jo et godt tegn.

Andre tegn er vondt i magen og mild diare, en halv teskje gult slim i trusa i dag, noen kynnere med milde menssmerter.

Her skjer det saker!! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hodet til snuppen var festet i uke 37. I morgen begynner jeg på uke 39, og ingenting har skjedd enda;) Jeg er førstegangsfødende da. Har hatt litt mer kynnere enn vanlig siste uken, nå kjenner jeg de når de kommer, det har jeg ikke gjort tidligere i svangerskapet. Har forøvring termin 6 august. Håper det skjer noe snart. Jeg er superklar for å hilse på han:D

Skrevet

Oftere kynnere og vondere bekkensmerter... Sover mer urolig og må på do heeele tiden. Hodet har festet seg sånn nesten (jm klarer å rikke det så vidt, men sier h*n trolig ikke vil snu seg), og magen har sunket litt - tror jeg. :-) Håper på fødsel noen dager før termin som med førstefødte. Termin om to og en halv uke. Har veldig aktive dager nå, er mye på farten, handler og går småturer etc, gjorde det sist og, satser på at det ikke er så lenge igjen nå...

Lykke til, alle sammen! :-)

Skrevet

Jeg har termin 12 aug og har bare kynnere og stikking... :P blæh

Er også relativt klar for å bytte bort gravid med trebarnsmor nå..... :)

Skrevet

Jeg har termin 20.august, er 2.gangs fødende!

Siste uken har det kommet betydelig mer tyntflytende utflod, nesten bløt hele dagen! Hodet er festet godt ned i bekkenet, og har mer vondt nå enn tidligere.. Hadde en dag med masse kynnere konstant hele dagen og dette mens jeg lå i ro.. Skal sies jeg hadde litt feber pga noen hovne kjertler under armene..

Puppene lekker og jeg føler meg generelt trøtt hele dagen.. Sover ikke særlig på natta, snur meg ca hver time og opp en gang og tisser.

Vært små kvalm og halsbrann innimellom.. Gleder meg nå til august og til lillegutt kommer :)) Jeg er iallfall veldig klar :)))

Skrevet

Gravid og lykkelig...det var så rart du nevnte disse hovne kjertlene under armene. Har hatt to hovne kjertler på halsen, og våknet i dag med en kjempehoven en under høyre arm. Aldri opplevd noe liknende før, spesielt at du har det på samme måten. Har også termin i august, men 9. her i gården. Tror du det har noe med graviditeten å gjøre? Eller har du hatt det før?

Skrevet

Jeg har termin 20 august, har hatt ganske vonde kynnere og rielignende tak i noen uker nå. Fått melk, har daglige doser med slim. såpass at jeg må bruke truseinnlegg.. i dag kom det bittelitt blod også... så vi får se. kanskje den berømte proppen går i sin helhet i løpet av noen dager? :)

hodet har ikke festet seg, men tidligere erfaring er at det ikke har noe å si. det er bare førstemann som festet hodet her, venter nr 4 nå. men vesla ligger langt,langt ned i bekkenbunn, så langt som ho kan komme, så jeg håper det går fort å få ho ut! :)

Skrevet

termin 24, puppene har lekt siden jeg hadde 100 dager igjen, kynnere=not so much, utflod= det har vi, sunket mage=ja, hodet festet= nei

så blir spennende 4 uker...

Skrevet

termin 19... magen sank i uke 28 allerde, men har sunket enda mer nå..

hode er festet og har hatt en del sterke kynnere... hadde regelmessige smårier med tak i både rygg og mage natt til søndag.. kom hvert 4dre min men varte ikke mer en 40 sek.. ver nesten sikker på at jeg var i gang... men det ga seg heldigvis etter noen timer... kom endel blodslim når jeg sto opp igjen etter å ha ligget stort sett hele søndagen.. men snuppa får fint vente en uke til.. Slik at de andre barna får komt seg i bhg igjen.. ;)

Mer praktisk med barnevakt hvis de kan leveres i bhg.. =)

Skrevet

Har termin 5 august og her skjer det lite.. det har kommet en del gult slim i det siste, men ikke noe blod eller blodspor.. hadde murringer og stikkinger 3 dager i strekk, så stoppet det helt opp.. hodet er ikke festet, men det har lite å si har jeg forstått da dette er nr 2. Sover dårlig om natten pga kraftig bekkenløsning og tisser heeele tiden! Jeg vil føde NÅ...

Skrevet

Termin 16.august, og håper ingenting skjer før om noen uker. Her er ingenting klart.

Vi venter nr.2 og har det meste etter førstemann, men vi har ikke klargjort noe og er på ferie ut denne uka. Jeg planlegger å benytte neste uke til å komme i orden. Håper planen holder....

Ellers er formen god. Jeg sover godt om nettene, ingen spesielle plager annet enn at jeg kjenner at magen er litt i veien så stor som den har blitt :)

Masse utflod, stikkinger i kjeden, tror kanskje slimproppen gikk i helga, og kynnere hele tiden. Jeg gikk til termin sist og da hadde jeg samme symtomer bare at de startet enda tidligere.

Skrevet

Har termin den 13. Skjer ikke så mye her. Har litt nedpress. Gullet ligger godt nedi bekkenet (har gjort det lenge) men er fortsatt bevegelig. Litt mensmurringer enkelte kvelder som jeg satser på er modning :)

Skal ule litt mot fullmånen i kveld. Skremme naboene litt :))

Skrevet

Mammaløve!!

Jeg har aldri hatt dette tidligere, men fikk også en sånn kul ved skjede inngangen ca uke 27, som hovnet opp så fælt at jeg måtte på antibiotika. Den var fylt med væske og sprakk av seg selv. Hadde ei uke der jeg ikke fungerte i det hele tatt.

Nå var det 2.gangen på ca 1 mnd mellomrom at jeg fikk disse hovne kulene under armene, værst under høyre arm. Blir febersyk og vondt i hele kroppen et par dager. Har også tenkt dette kommer av barbering, kan være hårsekkene er tykkere og gror fast inni der, og da dannes det en slags byll. Det er kjempe vondt, men går over :))) Har tatt paracet i 2 dager jeg da, for å ikke føle meg skikkelig uvel.

Skrevet

Jeg har termin 19.august, og var hos jm idag. Holder på å feste seg,og magen har sunket.

Vet ikke helt hva stikkinger er, eller hvordan modning kjennes: men har endel kynnere, noe utflod og det kjennes ut som lillegull skrur seg på plass.

Førstemann kom 2 uker før tiden, så helt ok om noe skjer neste uke for eksempel :) Begynner å bli lei av å være stor, tung, sove dårlig og ha nada energi..

Skrevet

Heisann :-) jeg er andregangsfødende og har termin 30 august, men håper på 1 (eller 2) uke før som første gang. Det er veldig tungt her nå, og jeg sover nesten ikke om natta. må snu meg hele tiden, hvis ikke får jeg så vondt i hoftene, og klarer nesten ikke å gå hvis jeg må på do. Noen som har hatt det samme problemet? d gjelder da den siden jeg ligger på..nesten som senestrekk...går over etter et halvt min. ellers en del kraftig halsbrann og mageknip( mild diare), som jeg da har hatt hele sv.skapet :-/ ubehagelig! er veldig trøtt for tiden, har vært litt småkvalm og føler jeg nesten ikke får puste noen ganger...er vel press på et eller annet.

Jeg føler meg SÅ klar for å føde nå!!!!!

Skrevet

Andregangsfødende her også, med termin 16.august. Slimproppen begynte å gå i slutten av juni (!) og har, som med førstemannn, gått jevnt og trutt siden da... De siste to dagene har jeg våknet opp med tidenes fødeansikt (sykt hovne lepper, stor nese og hovne øyer - mye vann generelt i kroppen). I dag har jeg hatt ekstremt vondt i korsryggen og masse nedpress. Høyere blodtrykk (var på rutinekontroll i dag) og regelmessige kynneren med ca 15 min mellomrom, men som ikke blir mer intense. Fødte en uke før termin sist.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...