Gå til innhold

Har dere med deres kjære menn til jordmor/lege?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Til vanlig er han ikke med. Tror ikke at han vil få så mye ut av det, og han føler ikke noe stort behov for å være med heller. Synes det er fint å kunne snakke med jordmor/lege alene jeg:) Men neste gang skal han være med for da skal vi snakke om fødsel:)

Han var ikke med på første svangerskapskontroll, men selvfølgelig på UL. Han tenkte å være med til jordmor neste gang bare for å se om han synes det er noen vits. Lar han bestemme selv akkurat det, men det er jo kjekt å slippe å gjenfortelle all informasjonen også, og da kan han jo spørre selv hvis det er noe han lurer på.. :)

Hittil har han kun vært med på ordinær UL.

Han kommer til å være med til jordmor når det nærmer seg fødsel siden han har mange spørsmål og tanker rundt den. Er ikke så lett for meg å svare på alle tankene han har der.

Annonse

Min var ikke med på første svangerskapskontroll siden han var bortreist. Men han var med til legen gangen før da jeg var veldig usikker og vurderte abort (oppdaget ikke graviditeten før i uke 8-9 og siden jeg er student og hadde feiret noen eksamener med festing var jeg veldig redd for at den lille kunne ha tatt skade av det). Resten av kontrollene skal han være med på, det er jo hans baby og selv om den bor i kroppen min en stund. Er greit at han og får følge opp og stilt spørsmål m.v.

Min er med på alt :) Vi er sammen om babyen, og han vil gjerne være så involvert som mulig. Tror han syns det er greit å få høre hva legen/jordmor sier selv, ikke bare få referat fra meg. Og i og med at jeg har fått gullfisk-hukommelse etter at jeg ble gravid, er det greit å ha med en som husker hva vi skulle spørre om ;)

er sammen med en brannmann som har et døgn på og tre av, så derfor har han stort sett annledning til å være med på alle jordmor-kontrollene :-) tror han synes det er kjekt og... han syntes det sist hvertfall... nå har jeg bare vært en gang hos legen, og den turen tok jeg aleine... tror nok han blir mindre med dette svangerskapet, for nå vet vi alt fra før :-)

Min kjære har vært med på alt, bortsett fra første jordmortime, for da våknet han opp kjempesyk og måtte heller opp til legen mens jeg var hos jordmor. Ellers er han med på alle timer, og har lest minst like mye om graviditet og babyer som jeg har. Det er helt hærlig å ha en så omsorgsfull og interessert mann, som bare gleder seg til hver eneste hendelse. Sist fikk vi høre hjerteslag, og neste gang er det ultralyd. :)

Annonse

Han er med på UL, men ellers ikke. De vanlige kontrollene er jo ikke akkurat hverken spennende eller revolusjonerende, og jeg trenger ikke at han ser på mens noen tar blodtrykket mitt. ;) Dessuten er det vanskelig nok for samboeren min å få til å være med på ultralyd, selv om han jobber på samme sykehus...

Dette er mitt tredje barn, mens det er hans første.

Synes han var så hærlig da jeg spurte ham om hvordan det er å skulle bli far for første gang, for da svarte han "jammen, jeg ER jo pappa jeg"! Det sier jo litt :)

Med de andre barna var jeg på kontrollene alene, derfor setter jeg ekstra stor pris på at han er med på alle kontrollene nå, og at dette er noe han har valgt selv :)

hei hei. Mannen min har vært med på alt, bortsett fra kontroll på diabetes poliklinikk...Men nå syntes han selv at det begynte å bli litt mye og ville vente.. Vi har UL med lege hver måned, dia.lege annenhver uke, jordmor på føden annenhver uke og fastlege...så får vi se, er to uker til neste UL så vi får se om han fremdeles vil vente litt. Jeg syntes det har vært veldig ok å ha han med, han er jo en del av dette han også :)

Min mann har bestemt seg for at han SKAL være med på alle kontrollene hos både jordmor og lege. Jeg synes dette er helt greit for da får vi begge den informasjonen om hvordan det står til og hva som skjer. I tillegg føler han at han kommer nærmere inn på barnet og det som skjer med kroppen min, for han føler jo ikke akkurat forandringene på kroppen slik som jeg (naturlig nok).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...