robbiefan Skrevet 26. juli 2010 #1 Skrevet 26. juli 2010 Er det noen av dere som har gode forslag på hva en skal smøre seg med for å unngå strekkmerker?
MammaMia=) Skrevet 26. juli 2010 #2 Skrevet 26. juli 2010 Bruk en god body lotion eller body butter, evt babyolje. Det mykgjør huden, men ingen kremer som kan garantere mot strekkmerker.. Disse kommer fra underhuden og er ikke noe man kan forhidre for sikkerhet at ikke dukker opp.. Noen er heldige og ikke får noe strekkmerker, noen litt og andre får masse uansett hvor mye penger man benytter på kremer o.l..
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 26. juli 2010 #3 Skrevet 26. juli 2010 Jeg smører med med clarins og dr.greve strekkmerkekrem:) Det er jo ingen garanti for at de virker selvfølgelig, men jeg synes at det er verdt et forsøk;)
Tigergutt Skrevet 26. juli 2010 #4 Skrevet 26. juli 2010 I mitt første svangerska smurte jeg meg med babyolje etter at jeg dusjet. Om det hjalp eller ikke vet jeg ikke, men jeg fikk ihvertfall ingen strekkmerker. I følge min gamle mannelige kollega på 63 år så heter det ikke strekkmerker men ADELSMERKER !
✿Hildegirl er hjemmemamma✿ Skrevet 26. juli 2010 #5 Skrevet 26. juli 2010 Jeg har rett og slett bestemt meg for å ikke bry meg om strekkmerkene. Jeg er nemlig flott som jeg er, og noen streker her og der gjør vel ikke så mye. Har ikke hatt noen fra før da jeg er slank og dette er min første, men synes egentlig ikke at det er så fælt når jeg ser folk som har fått det. Jeg fikk strekkmerker på brystene allerede før jeg var 3 mndr på vei. Da hadde jeg, uten annen vektøkning, allerede gått opp to bh størelser. Har ikke fått noen på magen enda, selv om den jo begynner å bli en del større, men det får bare komme hvis det vil. Uke 17 nå.
Frøken87<3 Skrevet 26. juli 2010 #6 Skrevet 26. juli 2010 Jeg bruker Weleda Svangerskapsolje, den fungerer veldig godt. Litt klissete men, har ikke fått noen tydlige merker ennå.
nurke84 *mamma til alma* Skrevet 26. juli 2010 #7 Skrevet 26. juli 2010 jeg bruker dr.greve, meeen har da bynt å få strekkmerker forde eller, som noen skrev så pent over hær: adelsmerker
malinantoinette Skrevet 26. juli 2010 #8 Skrevet 26. juli 2010 Hvetekimolje:) Mange venninner har brukt det tidligere, og ingen ab dem har fått strekkmerker!
Lykkelill 84 g03 & j10 Skrevet 26. juli 2010 #9 Skrevet 26. juli 2010 I mitt forrige sv.skap brukte jeg noe nøtteolje (husker ikke helt) Fikk ikke strekkmerker. Nå bruker jeg en olje fra declèor og deretter en krem mot strekkmerker fra samme merket =) Ingen antydning til strekkmerker enda. Er bare 27+0, men magen har kommet veldig plutselig og da er det lettere å få strekkmerker har jeg hørt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå