Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min er 6 mnd og spiser annenhvert måltid mme og fast føde. Til grøten eller middagsglasset prøver jeg å gi vann, men det vil hun ikke ha.Babysaft derimot er veldig populært. Er det andre lure alternativer? Babysaften er ikke tilsatt sukker, men sikkert mye fruktsukker som heller ikke er bra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker også litt på det samme. Sliter med å drikke til måltidene som ikke er MME. Prøver både før, under og etter måltidet. En times tid etter måltidet er hun ofte omtrent hysterisk og tydelig tørst. DA kan jeg få i ho et par slurker vann, men gir stort sett litt MME for å roe ho.

Gjest Kira06
Skrevet

Jeg tror nok at jeg ville anbefalt å forsøke og fortsette med vann. Det kan bli vanskelig senere hvis du starter med babysaft, juice osv nå.

Her i huset tok det ihvertfall 2 mnd før vesla begynte å like vann. Har hørt fra flere om at de bruker laaaang tid på å få babyen interessert i vann, så tror det er ganske vanlig.

Så jeg anbefaler deg absolutt å forsøke litt til. Er så dumt å ha en 2-åring som nekter å drikke noe annet enn saft liksom:)

Skrevet

Min drakk aldri vann. Prøvde lenge. Så jeg gav opp å det gikk vel neste 3 uker før jeg prøvde på nytt i gjen, da drakk han vann som om det skulle vært godteri :). Enda kjempe glad i vann å drikker store mengder hele dagen. I stede for saft kan du jo raspe pittelitt eple, pære etc slik at du får ut saften av den? Jeg brukte den minste på raspa, blandet det med store mengder vann å lot det ligge 15-20 min før jeg tok det gjennom et kaffefilter så fruktbitene ble borte. Kjempe populært under spysyke perioden. Ellers har du prøvd kaldt vann? Min drikker kun kaldt vann.

Skrevet

Blir hun tørst nok så drikker hun vann. - Men det går jo an å være mer liberal de dagene det er svært varmt eller når hun har omgangssyke.

Skrevet

Det vi gjør her er å tilsette litt babysaft i vannet så vannet ikke smaker vann...;)

Det funker her:)

Skrevet

Eg tar litt mindre mme pulver oppi og varmer vannet til 37 gr.. Det fungerer her da så målet er å få henne til å drikke vann til vanlig

Skrevet

Trodde ikke det var bra å "feilblande" mme?

Jeg vet ikke jeg altså,mener bare å ha lest det et sted?...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...