Gå til innhold

Lillegutt på 6 mnd ligger på puppen konstant hele natten. blir gaal! ( Ja litt frustrasjonslufting og hjelp til nattavvenning)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor han skal ha pupp heeele tiden. Han blir illsint og vrir og skriker om han ikke får puppen.. Begyner å skjønne at dette er blitt en uvane og ikke noe behov.

I går, da jeg prøvde å se på en film på kvelden, måtte jeg ned til han 4 ganger før filmen var ferdig...! Han legger seg klokka 19, og ble ammet på begge sider ved leggetid.. Så sult kan det ikke ha vært.. argh.. Han får også tre måltider på dagtid: grøt, hjemmelaget middag og grøt

Kan man bare plutselig nattavvenne? Jeg orker ikke mer. Puppene blir såre og jeg blir kvalm og sliten av søvnmangel. Er veeldig motivert for å gjøre noe. Men trenger han fortsatt et måltid på natten? Hvordan kutte ned litt istedenfor alt? Han tar ikke smokk, så det blir vel skriking til han blir helt utmattet regner jeg med.. Huff er virkelig slien nå.. Og amming som er noe jeg vanligvis synes er verdens koseligste ting.. sukk..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, du kan venne ham av med nattamming nå når han er 6 mnd. Han vil ha kos, men du trenger søvn og det er da helt legalt - hvordan skal du ellers orke å være mamma resten av dagen?

Kanskje han kan få smokk i stedet? Eller bamsen?

Hvis du fortsatt kan tenke deg å nattamme så bør det i hvert fall holde med 1-2 ganger i løpet av natten. Kanskje pappa kan gå inn til ham når han skriker? Han lukter jo ikke melk?

Skrevet

Ja, jeg prøvde med en koseklut, men hadde en ekkel opplevelse der han nesten ble kvalt med den over seg.. Så nå har jeg litt angst for å ha noe som helst i sengen hans.. Pappan har akkurat nå en betennelse i armen, så han kan ikke bysse og bære noe særlig. Han kan jo kanskje roe han på andre måter da.. Vi må prøve noe for slik som dette kan vi ikke holde på iallefall.

Skrevet

I går ammet jeg han etter leggetid klokka 22 og klokka 02. Så våknet han igjen klokka 4.45 og da tok pappan han.. Han var illsint som jeg antok, men roet seg, og etter 45 minutter var han såpass rolig, og pappan så utslitt, at han fikk puppen. Tror dere lillegutt følte han "vant" kampen da, eller var det greit med puppen fordi han var rolig når han fikk den? Har en teori på at så lenge han ikke får den når han skriker så er det ihvertall ikke belønning for skrikinga, men heller belønning for roen.. ??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...