Gå til innhold

noen med som har erfaring med bæresjal??

Anbefalte innlegg

Skrevet

når begynte dere å bruke det?? hvor gammel og hvor mye veide minsten da? og ikke minst syns dere det fungerte bra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har et Moby Wrap elastisk sjal. Brukte det fra ca 3 uker (ca 3500 kg?), men det kan brukes fra fødsel. Synes det fungerte fint, men brukte det litt lite. Ble aldri helt komfortabel med knytinga. Du må gjøre det en del ganger før du får dreisen på det. Hvis jeg får et barn til, vil jeg prøve å bruke det mer de første par tre månedene. Har etterhvert kjøpt en Manduca-sele, og den er vi veldig fornøyd med.

Du finner knyteforslag på tettinntil.no :)

Skrevet

Jeg brukte elastisk bæresjal helt fra vi kom hjem fra sykehuset. Gutten min har lagt veldig godt inne i det. Litt vanskelig med knytinga til å begynne med, man må bare øve seg litt. Nå er han 8 uker og jeg har både sjal og meitai, men bruker meitaien bare mer og mer for babyen ligger veldig fint i den og den er superenkel å knyte på seg. Anbefaler hvertfall meitai på det sterkeste!

Gjest lillemamsi
Skrevet

jeg/ vi bruker bare meitai :)

Skrevet

Jeg har brukt bæresjalet på knøtten min helt fra vi kom hjem fra sykehuset. Det eneste stedet han følte seg trygg i, og det eneste stedet han ikke hadde smerter i når kolikken stod på som værst. Han bodde i sjalet til han var godt over 4 mnd. :-) Nå er han 6 1/2 mnd., og vi bruker det til å rusle turer med, gå på butikken, shoppingsenter osv. For oss var dette verdens beste babydings! Vi hadde ikke overlevd uten sjalet! :-)))

Skrevet

Vi begynte med metai da snuppa var 3 mnd (7 kg). Gikk merkeli nokk ganske så bra. Likte det ganske så fort:)

Skrevet

Jeg brukte mei tai helt fra fødselen, og masse frem til 3 mnd alder. Det var det eneste som fikk tulla til å sove når hun skrek som verst... Hun hadde det veldig godt oppi der, og knytinga får du fort dreisen på (hadde mei tai med sjalseler-helt fantastisk) Du kan jo bære lenge, og gjør det enda når jeg bare skal på butikken, men nå er hun litt for tung for mine knær, har litt vondt i de. Om ikke hadde jeg nok gått masse turer med henne enda, er genialt i skogen!

Sydde en selv forresten, er ikke vanskelig i det hele tatt og ble kjempefin! Hadde ikke sydd siden ungdomsskolen!

Skrevet

Har Moby Wrap elastisk sjal, og har brukt det siden fødsel for nesten 4 uker siden (vekt under 3 kg).

Synes knytingen er enkel, og det er ofte mye mer praktisk enn vogn. Og mini sover kjempegodt der :-)

Helt genialt, synes jeg! :-)

Skrevet

vi prøver og vi prøver får knyti sjalet, men nei men om jeg får minsten inn i det. har fått han inn en gang men da satt han ikke noe bra så da ble det bare hyl og leven:/

Skrevet

Har du sett på you tube? Veldig bra vist der :-)

Mini her foretrekker "froskestillingen", men prøver også "bysse"-stillingen, der de ligger.

Skal visst være fint å amme i den posisjonen også (men jeg pumper, så det har jeg ikke prøvd ut).

Fulgte med et instruskjonsheftet da jeg kjøpte sjalet, og det er veldig bra beskrevet der også. Både knytingen og diverse bærestillinger etterhvert som barnet vokser.

Er greit å være to de første gangene, synes jeg. Foretrekker å sitte tilbakelent hvis jeg gjør det alene....men det går lettere og lettere :-)

Skrevet

brukte elastisk bæresjal på eldste fra han var ca 5 mnd, til han var 7/8 mnd...han var tung!!brukte mei tai etter det og fram til han var 3.5, sluttet da å bære han pga graviditet. minstå brukte eg sjalet helt fra fødselen av(ca 3 kilo)..dette var jo på kalde vinteren,og umulig å bruke vogn, så pakket henne inn i masse klær og ullteppe, og surra na på meg. bruker sjalet enda veldig masse(litt over 6kilo), og nå får hun av og til sitte forovervent også på korte turer=) negative med at hun har blitt så mye bært i sjalet, er at hun nekter å sitte i vogna....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...